Hoppning = mjölk...

Hoppning är som mjölk = en färskvara. Så fort jag slutar hoppa på ett tag så tappar jag känslan + får höjdskräck. Detta blir antagligen värre med åldern. Men märker det på unga duktiga ryttare oxå. Det kan räcka med att de kanske säljer sin bästa häst och hoppar lite orutinerade hästar på låg nivå så känns de större klasserna höga.

Vi brukar höja hindrena på banan ibland så högt det går. Så de bara står där. När man sen ska hoppa känns det jättelågt då man ju måste sänka rejält.



När jag precis köpt Claddagh 5 år hade jag just höjt upp hindrena, grannarna var djupt imponerade och trodde att jag köpt värsta OS- häst....



Kommentarer
Postat av: Maja

Haha, jag kan faktiskt intyga att det där ÄR ett jättebra knep!



Så fort jag tvekade lite på min eller min hästs förmåga brukade jag höja upp hindrena i paddocken till 1.70 (som jag sett henne löshoppa), sedan tänkte varje gång jag gick förbi att "det där KAN faktiskt Kenny hoppa".

Efter det var det urlätt att träna och tävla en stund =)

2010-09-13 @ 10:15:33
URL: http://majagoesirish.blogg.se/
Postat av: Liza

Håller absolut med! Jag tycker de hinderhöjder är läskigt höga idag som jag hoppade lätt som en plätt för några år sen! Och då är det ändå inga superhöjder vi snackar om :) Lustigt det där!



Men smart tips att höja upp bommarna som står kvar på banan!



Himla rolig din sista mening var, haha!



Och visst är det en tollare jag har, men med ca 10 kilos övervikt på grund av lite leverproblem. Men hon är pigg och glad och sjuuukt matglad och måste äta dietfoder nu stackarn :)

2010-09-13 @ 15:35:21
URL: http://lizas.blogg.se/
Postat av: Karro

haha ! :)

2010-09-14 @ 21:35:25
URL: http://stockholmsponnyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0