Drömjobb :)

 theres om Bra morgon:
Hej!

Har läst Mickis blogg länge och nu även fått nos på din. Är så fascinerad av ditt jobb och liv, verkar helt klart vara drömlivet.

Hur har du utbildat dig/jobbat dig till jobbet du har nu på häst&sport resor? Tror du jag kan få ett liknande jobb i framtiden?

Svar: Vad kul :) Vad glad jag blir :)
Jag provade på massor av jobb när jag var ung. Jobbade bl.a som kryssningsvärdinna på fartyg + avancerade till ekonomiansvarig där. Åkte oxå till England och jobbade + pluggade spanska i Spanien + jobbade i Panama och hyrde ut bilar. 
Men sen så blev jag lite seriös och utbildade mig till civilekonom på Handelshögskolan i Sthlm = superjobbigt (+ tråkigt) men värt besväret.
Jobbade sen ett tag på H&M på inköpsavdelningen, tröttnade på alla modetjejer och fick jobb på IBM (=dataföretag), tröttnade på det tekniska i datorerna och startade eget = Häst & Sport Resor.
Först tänkte jag att det här gör jag ett tag. Men ett tag har nu blivit 16 år (tiden går fort när man har kul). Nu är det drömjobbet för mig då jag kan kombinera det med alla hästarna + älskar ridresor och att tala om dem.
Självklart kan du få ett liknade jobb, det är bara att bestämma dig + kämpa för det. Vill man ngt tillräckligt mkt så går det. Tips är dock att du skaffar dig en bra (gärna bred) utbildning så har du mkt större valmöjligheter. Lycka till :)



Den glamorösa sidan av jobbet var jaktbalen på Irland, det är MKT sällan som jag har långklänning på en ridresa.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Tack så mkt ! :) Nej, han är en blandning mellan portugisisk vattenhund och sebirian husky :)

2010-09-24 @ 18:05:13
URL: http://johannaaolsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0