Hästtransport takhöjd

Ann Onym om Mina hästtransporter:
Jag upplever att släpet ser rätt lågt ut i takhöjd. Är det så eller luras man av att den vita takdelen är så "platt"? Jag skulle verkligen behöva ett trehästars men har en häst på 179 och det känns alltid som man klämmer in honom i släpen (fast han reser utan problem och har aldrig slagit i huvudet vad jag vet...)

Svar: Jag håller med, det ser lågt ut, men det är 2,25 meter invändigt. Cheval Liberté som oxå har ett 3-hästars är 2,26. Men såg just att Boj har höjt sin takhöjd till 240 cm. Ture (Häst & Sport Resors Saturnus) är ca 174 cm + min förra häst Tessa var ungefär lika hög, och dem har inga problem att åka. Man ändrar ju även sidoväggarna så man får de så stora som man vill. Släpet blir ju även stabilare att köra om det inte är för högt.



Claddagh tyckte att det var läskigt att åka själv och lyckades hoppa över frambommen i vårt Boj släp. I vårt Fautras finns inga bommar att hoppa över, så han hade nog trivts bättre i denna transport.

Kommentarer
Postat av: Ann Onym

Tack för svaret! Du har ju helt rätt i att det blir mer stabilt om det är lägre. Du är verkligen jätteduktig på att svara på frågor som kommer i kommentarerna :)

2010-10-03 @ 19:32:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0