Videofilmer i annonser

Tänkte tipsa lite om vad jag tänkt på angånde viedosnuttar i annonser. Det bästa jag vet är när man får se en hel tävling / el träning, då kan man verkligen se hur hästen fungerar under press. Men om det står i annonsen att hästen hoppar 130 cm el MSVB och den sen hoppar en nivå lägre på filmen, så är det med all säkerhet denna lägre nivå som hästen är på.
Varning för annonser med videosnutt med ett eller två låga hinder och sen ett högt uthopp, detta gör man för att hästen kommer helt rätt in och det blir då normalt ett mkt snyggt uthopp på en höjd som är högre än den som hästen egentligen är på. Gå inte på detta, utan det bästa är att se hästen hoppa enstaka hinder utan hjälphinder el hjälpbommar.
Så film i all ära det går bra att luras med det oxå.



På Pemsan fanns det film från både tävling och träning på den nivå hon verkligen var på. Efter att sett på de filmerna en sådär 100 :) gånger var vi helt sålda. Tjatade oss till att få provrida, och nu är vi lyckliga ägare till denna lilla mkt personliga pärla:)

Fördelen med att vara ärlig i annonsen är att det oftast kommer "rätt" personer och provrider och då blir det oftast ett lyckat köp. Det finns ju faktiskt köpare för alla typer och nivåer av hästar. Alla vill inte ha en superhäst med kapacitet för de högsta klasserna (som det står i aldeles för många annonser).
 

Kommentarer
Postat av: Linnea

Superbra inlägg! :D

2010-12-31 @ 12:20:34
Postat av: Hanna

Hej! Jag tänkte passa på att önska gott nytt år och tipsa om min blogg som du hittar på http://wordsbyme.se. Där kan du läsa om mitt 2010, mina senaste shoppingfynd, vad som hänt i bloggvärlden under året osv.. Ha en trevlig dag!

2011-01-01 @ 18:16:29
URL: http://wordsbyme.se
Postat av: Susanne

Jättebra blogg, kika gärna in på min blogg och tipsa mig om vad jag kan skriva om :)

2011-01-01 @ 20:31:59
URL: http://straningsdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0