Veckans resa - Indien

Ordet Indien har en spännade och exotisk klang. Jag har velat resa dit väldigt länge. Massor av människor i färgglada saris och kor på vägarna, har sett ett exotiskt kaos framför mig. Att jag inte vågat åka dit tidigare har faktiskt berott på att Indien oxå ju är välkänt för att man blir magsjuk... och det är ju inte kul, monsumas hämnd vill man ju gärna undvika.
Men jag tog mod till mig och stoppade en stor påse från apoteket i resväskan och åkte till Rajastahn.
Det överträffade alla mina förväntningar. Ridsafarin inleddes på ett äkta palats (ombyggt till hotell), vi fick se alla fina Marvarihästar (öronen är ju vinklade inåt)



Fantastisk häst, framåt och känslig

Maten vi bjöds på var också förstklassig, alltid flera alternativ, smakrik och god.
Vi red in i byar som inte sett turister eller hästar på över ett år. Alla kom springande och vinkade till oss som vi vore värsta kungligheter. De var lika nyfikna på oss som vi på dem



Ridningen var kul, med full fart galopp blandat med långa skritter. På lunchen blev vi mötta av följebilen och serverade en kall öl innan vi återigen bjöds på härlig mat.



Anita fick lära sig att baka indiskt bröd.

Sen red vi iväg igen mot nya spännande platser. Vi red i en stor cirkel och bodde på nya ställen varje natt. De stora tälten vi bodde i var mer som små sommarstugor, med eget badrum, med spoltoalett och dusch. Helt fantastiskt

När vi kom fram varma och svettiga var det härligt att ta en drink och slappna av före maten.



Resan avslutades på bästa sätt, med ett besök till Taj Mahal.
Vi var alla djupt imponerade



PS Ingen av oss blev ens magsjuka...


Kommentarer
Postat av: tess klintestam

gud så härligt de lät!

2010-08-18 @ 13:55:23
URL: http://tesskliintestam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0