Vart tog alla medryttare vägen?

När jag var 20 år och tog upp ridningen igen efter gymnasiet, kände jag att jag ville mer än att gå på ridskola. Inget ont  om ridskolor, men jag ville ha mer kontakt och utveckling med en häst. Men ändå inte bli låst av att äga en. Var resgalen redan på den tiden, så jag ville inte binda mig.
Hittade en perfekt häst, närmare bestämt min chefs halvblod, han ville träna dressyr och jag ville hoppa. Så vi kompletterade varandra, fick även tävla honom om jag ville.
Sen flyttade han till Skåne och jag hittade en 4-årig arab. Jag hade ingen bil och hästen fanns långt ute på landet. Men att det tog 1,5 timme att komma dit med tåg, buss och cykel, det var inget problem.

Men nu har jag eget stall och vid flera tillfälle har mina inackorderingar annonserat om medryttare, och ingen är intresserad?? Förstår inte varför?? det är ju ett perfekt system.



Här var jag på Mallis o red dressyr. Härligt :)

Kommentarer
Postat av: Maria

jag har sökt medryttar hästar sen jag sålde mina och flyttade till åkersberga. men alla vill ha så mycket betalt när man får rida en dag i veckan. jag tycker de är jätte tråkigt att de inte finns någon som är glad över hjälpen.



jag tycker de är fel att som i många fall jag som duktig ryttare får betala mellan 1500-2500 för att utbilda någon annans häst. snart 2 år har gått sen jag började leta.

2010-08-31 @ 21:01:29
URL: http://ricokeeda.blogg.se/
Postat av: Terese

Jag håller med ovanstående talare. Problemet för mig är ekonomin, precis flyttat hemifrån och har endast pengarna från csn att leva på tills jag hittat ett helgjobb. De värsta exemplen är de som tycker att medryttaren ska betala 1500 kr i månaden för att skritta ut deras häst en gång i veckan. Tyvärr ser det ofta ut så att man som medryttare ska betala 1000 kr och uppåt för att endast rida ut en eller två gånger i veckan.

2010-08-31 @ 21:48:47
Postat av: Emma

Jag som hästägare tycker att det är svårt att hitta vettiga medryttare - fast jag inte kräver någon ekonomisk ersättning. (Det där med ersättningen beror nog mkt på var man bor. De i storstäderna vill väl ha hjälp till deras dyra stallhyror. Funkar inte så på landet...) De duktiga tjejerna har redan eller skaffar egna hästar. När man pratar med folk är de "mkt erfarna" och har ridit i många år (ridskola och foderhästar), men det blir något annat att rida en tävlingshäst med nerv.

2010-08-31 @ 23:02:52
Postat av: Alma

Jag sökte i typ ett år, i Götrborgsområdet, men nu har jag köpt ist...

2010-09-01 @ 07:50:24
Postat av: Katarina

För många vill ha för mycket betalt, samtidigt som man måste vara ett "proffs" för att rida. Den ekvationen går ju inte riktigt ihop eftersom proffen FÅR betalt för att rida istället (; Och nej, alla duktiga får inte egna hästar men man blir aldrig bättre om man inte får chansen att utmanas och att träna. Har haft toppen "hästägare", men fy för att ge sig ut och leta!

2011-02-13 @ 16:09:25
URL: http://teaaftereight.blogg.se/
Postat av: matilda

jag vill bli medryttare på en ponny för jag är 12 jag vill hoppa och tävla men jag får inte för mamma och pappa dom tror att det är som att ha en egen häst

2012-04-09 @ 15:42:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0