Svar på kommentarer

Kan du inte berätta lite mer om dig och din familj? Skulle vara lite kul :)

Vi är 5 i familjen, jag, min man Anders, sonen Robert 17 år o döttrarana Mikaela 19 och Rosanna 14. Vi bor på gård och har 5 hästar + en saluponny, 2 katter och numera 11 !!! hundar.-Vi har oxå 2 inackoredringar i stallet.

kan inte du berätta om när du började rida och första häst?
jag vill ha en egen häst, men mina föräldrar säger att det är för dyrt och tar så mycket tid. har du några idér på vad man skulle kunna göra? :P


Började rda när jag var 7 år på ridskola, blev sen medryttare i många år på olika hästar och köpte  min första häst först när jag var 35 år. Tips är att du oxå blir medryttare eller leatr upp en ridskola där de har fodervärdssystem, dvs man rider samma ponny 2-3 ggr /vecka och får även tävla den.
Jag är jätteglad att mina döttrar rider, även om det är dyrt är det väl investerade pengar. :)

Hej!
Jätteroligt att du också börjat blogga!
Tänkte passa på och fråga vart du köpt Sasha?
Har varit ute efter en aussie, men vill precis som du inte ha en alltför "vallig" hund..
Så tipset om vart ni köpt henne vore jättebra :)!
Mvh// Jackie


Tack, ska försöka vara flitig. Vi köpte Sasha på kennel Doorkeepers och vi är jättenöjda. Jag kollade upp både tiken o hanhunden ganska noga (speciellt mentaliteten) innan vi bestämde oss. Sasah är världens nsällaste, lydig av sig själv och har ändå lite vakt i sig.

hejsan! tävlar fortfarande michaela joey? hon skriver inget om det i bloggen, snälla svara! så nyfiken på denna vackra ponny :)kul att se hur de går!

Ja, hon ska hoppa en LB på lördag och nästa helg blir det LA, sen ska vi annonsera ut honom. = snyft!hejsan.

jag undrar om ni har eller vet nån som ska sälja en d ponny? underbart fina hästar ni har :)

Tack :) Ja vi ska sälja Joey, titta på tavlingsryttaren.se så finns det filmer på honom.

Hejssan och välkommen till bloggvärlden! Vad roligt att läsa om mamman bakom alla fina prestationer och hästar. Har läst Mikaelas blogg och tycker väldigt mycket om hennes stil som ryttare samt bloggare. Ni har oerhört fina hästar och ett underbart stall.

Skulle vara roligt att höra om hur det är att vara med på meetings som mamma/tränare/göra-allt-person. Skriv gärna också om Irland, snälla. Har ett sto därifrån och har aldrig själv varit där. Men skulle mer än gärna resa dit och det är ju helt okej att börja med en mentalresa med hjälp av fina bilder och en bra resestory.

Hoppas att du skriver flitigt,

Jonna


Tack så jättemycket :). Det är jättekul att åka på meetings, vi är många mammor (o en o annan pappa) som åker runt på samma tävlingar, så man lär känna många roliga personer med samma intresse som man själv. Det är oxå positivt att ha ett gemensamt intresse med sina döttrar. Tror inta att det är så många mammor som vi hästmammor som umgås så mkt på helgerna med våra tonåringar :)

Tänker skriva ett separat inlägg om Irland, det är mitt "favvis" land.- Har varit på den Gröna ön säkert 30 gånger o ridit (såklart).

Kommentarer
Postat av: Anonym

Var bor ni?

2010-08-20 @ 07:10:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0