Ridning = bästa idrotten

Den bästa idrotten är den man inte slutar med för att det blir kallt. mörkt och man inte har lust.
Direkt efter sommaren då alla fortfarande är pigga o glada säljer Friskis o gymen flest årskort ("det är ju så fördelaktigt o jag kommer att träna jätteofta").
Sen blir det mörkt o deppigt och jag skiter i om jag betalt årskort utan stannar hellre hemma i soffan o äter cheezeballs = mums!
Men har man häst så fungerar det inte så, utan jag pallrar mig ut även om jag verkligen inte vill. Hästen måste ses om. Och så fort jag är ute i stallet o pussar på en varm mule så är humöret i topp.
Visst är det fantastiskt. O det är det regelbundna som ger ngt. Att träna stentufft ett par månader ger mest förslitningar. Utan lite lugnt men ofta är klart bäst.



Än är det sommar, eller hur...!?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Helt rätt :) Hur många gånger har man inte sagt till sig själv att man inte orkar, men när man väl sitter där på hästen så kommer man ihåg att det är det här man brinner för, och man skulle inte vela byta plats med någon!

2010-08-28 @ 01:40:52
Postat av: Sofie

Jätte bra skrivet, det stämmer verkligen bra!

2010-08-28 @ 11:24:41
URL: http://sgradin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0