Hur gör man för att lyckas?

Jag har precis varit på ett föredrag om prestationspsykologi med Pierre Mood.
Det som jag tänkte extra mkt på var.
Hur man ska bli av med alla negativa tankar. Om jag t.ex hoppat en bana så fokuserar jag på det som gick dåligt och har man med sig det till nästa ritt så är det stor risk att den går ännu sämre.
Ett av hans tips var att man videofilmar ritten och sen tittar på den många gånger. Den första gången är det risk att man igen fokuserar på det dåliga. Men efter hand blir man mindre sur och kan objektivt se även det som var bra.
Sen ska man fundera på hur man kunde gjort de dåliga sprången bra + fundera på det man gjorde då man fick till de bra sprången.
Låter vettigt och inte alltför komplicerat för att genomföra.



Foto: Wikipedia 2009-08-24

Tror ni att man vågar hoppa så här högt då?


Kommentarer
Postat av: Maria & Pearl på äventyr-BLOPPIS PÅ BLOGGEN

jag kollar alltid igenom mina runder en massa gånger! Man lär sig hur mkt som helst :D

2010-08-22 @ 15:09:27
URL: http://mariagustavsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0