Drömmannen

Drömmannen är stor, stark, ömsint och gör allt för dig.
Var ute o promenerade med Ture igår kväll i skymningen. han är 174 cm i mankhöjd, väger 640 kg och är väldigt stark. Vi gick på en smal stig i skogen och han kunde klivit på mig, gjort så jag ramlat omkull och galopperat iväg, men han skrittade så försiktigt efter mig på stigen. Det hann tom bli mörkt innan vi kom hem = ganska kusligt faktiskt.
Det är helt otroligt, när man tänker efter vad fantastiskt detta stora djur är. Inte undra på att vi älskar dem.
Ja, drömmannen kanske är en häst!?
Vad tycker du?



Kommentarer
Postat av: Emelie

Hästar är verkligen fantastiska. Jag slås av det lite då och då. När man fått deras förtroende så litar de så fullständigt på oss.

2010-08-21 @ 15:36:54
Postat av: Maria & Pearl på äventyr-BLOPPIS PÅ BLOGGEN

definitivt!

2010-08-21 @ 21:17:11
URL: http://mariagustavsson.blogspot.com
Postat av: Marie

Absolut - kunde inte sägas mera rätt. Slås av den här tanken varje dag när jag promenerar med min 700 kg kille som just nu har en ligamentskada. 6 år och mycket i huvudet.. men ändå så otroligt följsam på våra skritturer.

2010-08-22 @ 03:54:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0