Dressyr

Igår tog vi upp våra dressyrlektioner igen. Jag red Lito. Han var jättefin.

Hade dessa tips från en artikel i Ridsport i bakhuvudet då jag red,

* Ha huvudet mitt över ryggraden och känn dina sittben
* Håll om tygeln med stadig hand
* Känn hästens takt i dina handleder
* Var noga med att överlivet går med i hästens rörelser framåt
* Följ med i rörelseriktningen med överlivet när du rider volter o sidvärtsrörelser

Källa Tidningen Ridsport Tips från Mads Hendeliowitz

Allt kom jag inte ihåg, men kände mig ovanligt nöjd, Lito var så samarbetsvillig och lagom pigg. Fick många bra tips på hur jag ska träna hemma.



Här red jag dressyr på en lusitanohingst i Porto. i december.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0