Bäst att ha med på ridresan

Jag åker på ridresor flera ggr per år, ibland på långa resor med kunder och ofta på korta turer för att kolla upp nya ridställen.

På långresor har jag med:
* 2-3 par helskodda ridbyxor (gärna i bomull om det är varma länder)
* Fårskinn att lägga på sadeln (inte kul att få skavsår redan första dagen
* Jodphurs o shortchaps (bekvämare att gå i än ridstövlar + svalare då man kan ta av shortchapsen vid raster
* Ridhandskar, gärna svala om det är ett varmt land
* Plåster, compede, ifall du får skavsår
* Handsprit om resan går till ett land med en annan bakterieflora ex. Indien
* Midjeväska, att ha kameran i.
* Regnkappa för ridning, tunn som tar liten plats o som kan spännas fast runt benen såatt den inte fladdrar.
* Ridhjälm med lufthål utan foder.
* Långärmade bomullsskjortor
* Fleecetröja

Ja, sen lite fritidkläder beroende på vilket land jag åker till. Avslappnade sköna kläder.

Börjar längta till ngt exotiskt land då jag skriver denna lista.



Åh, vad häftigt det var i Indien.



Älskade min häst. Pigg o framåt men ändå lydig o superccol för allt stimm o stoj då vi kom in i nya små byar o alla byborna kom springande för den stora händelsen, att Vi kom.
Vill tillbaka....

Kommentarer
Postat av: Addi

- Oj vilka krullöron!! (på hästen alltså ;)

2010-08-30 @ 10:17:23
URL: http://addi2.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0