Fälttävlan

Hanna om Grattis Rolf Göran:): Hej!
Måste börja med att säga att jag tycker din blogg är superbra och att jag följt den slaviskt sen du började blogga :)

Dock så har jag en fråga, jag och min kompis, jag är 22 och min kompis 25 och vi rider båda på 1-stjärnig nivå med våra egna hästar. Nu skulle vi vilja åka på ett träningsläger och de va då jag kom o tänka på ditt företag. Vore kul o kombinera en resa med träning. Vet att du tagit upp flera av resmålen till irland när de kommer till terrängritt men vi vill vara säkra på att vi får hoppa enstjärniga hinder (gärna högre) och undrar därför om de ställena som ni erbjuder har så pass avancerade banor o duktiga hästar. :)

Eller om de är mer prova-på hinder eller om man kan få träna smalhinder, kombinationer osv på enstjärnig nivå?

Vore väldigt tacksam för svar! + kul att du köpt nemo då kommer man säkert se dig runt på lite tävlingar under sommaren :)
/Hanna

Svar. Hej Hanna, vad glad jag blir:)
ridcentret där jag köpte Nemo har de hinder upp till enstjärnigt (+ även några högre) + kontinuerligt tävlingar. De har ca 150 hinder från stockar upp till stort vatten, avancerade smala nerhopp mm. Hästarna hoppar det mesta (lättare för de som bor där, betydligt svårare om man skulle komma med sin egen häst på tävling). Det är just terräng de är bäst på, dressyr och banhoppning är det bättre att ni tränar hemma. Sen är det viktigt att ni åker under en torr period då vissa hinder är avstängda om det är för blött.

Här kommer ett litet axplock från banan:







Det som är så kul för att varje gång jag kommer dit har Oliver byggt nya fina hinder (tyvärr tog jag inte kort på dem sist..., hade fullt upp med att hålla reda på hästen jag red, haha).

Om ni vill åka dit, prata med mig då så att jag kan förbereda dem på att ni är tävlingsryttare och vill hoppa de mest avancerade hindren:)



Rosanna tävlade * på ponny förra året och ska dit i år på ungdomslägret och träna på häst.


Louise som är uttagen till juniorlandslaget i fälttävlan var där och letade häst i somras. Den här femåringen gillade hon skarpt, men ville ha en äldre häst.


Irländsk hoppstil...:)


Kelstund.


Tycker absolut att ni ska åka dit, vem vet ni kanske (som jag) blir kära och kommer hem med en häst till:)


Kommentarer
Postat av: Tessan

Jag antar att det ska stå ungdomslandslaget istället för landskapet ;)

2012-01-19 @ 10:16:48
URL: http://thereseflodin.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hej igen!

Tack för svar så snabbt! Jag och min kompis är supertaggade :) Så vi vill gärna åka, frågan är bara när det är torrt? Vi vill åka nu på våren som en uppladdning inför tävlingssäsongen, men det regnar väl ganska bra på Irland året runt eftersom de är en ö :)?



Vill du inte svara som ett inlägg får du gärna mejla mig på [email protected]

Tack så mycket! :) :)

2012-01-19 @ 13:12:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0