Stel häst

Anna om Lissabon: Hej! Jag undrar ifall du har lite tips på vad jag ska göra med min häst.. För en vecka sen var hon väldigt stel och dragig i vänster sida när jag red henne, ville inte ställa sig åt det hållet osv. Jag red mjukgörande då i två dagar för att se ifall det släppte, och det gjorde det till viss del men inte helt. Så då lät jag henne ta det lugnt i några dagar, skrittat och så bara. Nu när jag skulle prova rida idag så kändes hon ofräsch, inte halt men hon tog inte ut stegen som hon brukar göra(är vanligtvis väldigt mjuk i sidorna). När jag ville ha henne mot högerskänkel så gick hon emot jättemycket och kickade bakåt.

Jag vet inte om hon har sträckt sig, eller fått låsning i bogen eller i ryggen(vilket kändes mest troligt efter idag).. Tycker du att jag ska ta ut massöör, ET, eller vad tycker du? Tack för en superblogg förresten!

Svar. Hej Anna, tack:) Ju mer jag håller på med hästar så tror jag att ryttaren som rider hästen dagligen är den som känner hästen bäst. Och du verkar ha jättebra koll på din häst. Du har ju gjort helt rätt i att låta hästen vila och ta det lugnt. När det ändå inte gått över så skulle jag beställa tid hos en equiterapeut som du har förtroende för, det tar ju ofta ngn vecka innan de kan komma. Så då har du en vecka till som du bara kan rida lugnt i skogen på. Ev har stelheten försvunnit, men har den inte det efter 2 veckor så e det ju bra om ngn kan kolla upp henne. Om inte behandlingen av equiterapeuten hjälper så skulle jag åka in till klinik. Ju fortare man kan ta tag i ev skada desto snabbare går det ju att läka. Lycka till:)


Tures gaffelbandskada har ju tagit alldeles för lång tid att få bukt på fast att vi visste att skadan satt i frambenet.

Kommentarer
Postat av: MichaelaMichaela

Hur märkte ni av Tures gaffelbandsskada? Hur såg hans ben ut?:)

2011-09-05 @ 21:25:12
URL: http://viljaochmatte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0