Häst med temperament

Maria  om Skadad häst: Hej! Jag har ett fuxsto fullblod/halvblod som har ett riktigt temperament. När jag leder henne blir hon ibland arg och reser sig. Liksom för att "säga till" vilket är väldigt obehagligt ju, jag har träns/kedja på henne och hon gör det aldrig när man rider även om hon också då blir arg och "säger till" men då på andra sätt. Förstår att det är svårt då du aldrig träffat henne men vad skulle du gjort om det var din häst? Tack på förhand!


Bojen e vit o kille, kanske därför han e så himla snäll, hihi.

Svar. Hej Maria, jag förstår att det kan vara obehagligt. Och att det är en fux och sto gör det inte ok, haha. Jag skulle ta ut ngn som är duktig på horsemanship och be honom / henne visa övningar som gör att hon får respekt för dig. Börja inte själv utan låt honom /henne visa o ta ev problem först. Är man konsekvent med dessa övningar så brukar de ge resultat fort. Vet inte var du bor, men i Sthlmstrakten vet jag en kille som har bra rykte.
Lycka till:)  berätta gärna om du får rätsida på det, säkert fler som har samma erfarenhet.

Kommentarer
Postat av: Maria

Tack!

2011-05-26 @ 11:19:46
Postat av: Maria o Pearl ~ Hoppbloggen~ TÄVLING PÅ BLOGGEN

Mitt sto var hemsk förut men under en sommar för några år sedan stod vi i ett stall med superduktiga westernryttare, fick massor med hjälp och nu är hon världens snällaste häst :)

2011-05-26 @ 13:04:27
URL: http://jumpingforlife.blogg.se/
Postat av: Hamreryttarna - Ellinore

mysig bild :D

2011-06-10 @ 22:22:30
URL: http://hamreryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0