Framtung ponny

Estelle om Krubbitare - köpa el inte?:
Hej, jag skulle behöva ett tips.. Min ponny har haft en skada sen april. Och nu är han helt gång. Men han har ju tappat massa muskler och han är så tung i handen att rida, så jag skulle behöva ett tips hur man bygger upp dom musklerna, så han blir " lätt " igen.. :)

Svar: Jag skulle göra mkt övergångar, för då bygger de muskler och blir lätta fram (+ lydiga) och har du ngn klätterbacke så är det toppen. Cavaletti är altid bra, ett tips är att ha ena sidan lite högre än den andra så måste de lyfta mer på en sida i taget. Men bara det att du är medveten om att han är tung är super, låt honom helt enkelt aldrig hänga i tygeln. Så fort han gör det så flytta honom för skänkeln eller byt gångart. Lycka till:)




Nocke har denna tendens oxå, så vi har jobbat honom på detta sätt o det har fungerat bra.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!!

Jag har en häst som alltid går i lång och låg form.

Det ser inte speciellt vackert ut.

Hon har haft en tidigare skada (knäledsinf.)

Påverkar skadan hästens form eller?

Hur kan jag göra så att hon formar sig lite mer?



Tacksam för svar!! :)

2011-01-06 @ 11:20:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0