Skrittbandet igång

janet   om Skrittband: Jag har arbetat 2 år med rehab för hästar med alla horsetrainers maskiner. Anser det vara ett mycket! bra träningsredskap.Sett hästar allt från elit till kissing spines hästar, hästar med dåligt självförtroende i ridning bli psykiskt starkare, fysiken blir bättre för en mkt skadad häst, en med mindre skada kommer snabbt tillbaka, en elithäst stärker det allra sista och håller undan mindre skador genom träningen, kan prestera det där lilla yttersta som krävs för att komma snäppet högre osv. Unghästar tränas innan inridning, hästar som byter ägare raktriktas.
Jag förespråkar horsetrainers redskap, UNDER UPPSIKT! Aldrig ska en häst lämnas, allt kan hända. Skrittmaskin skulle jag personligen avråda från pga som jag ser det, större skaderisk då hästen kan gå och "lulla", hitta på annat skit som att stanna, hittar ingen jämn rytmn (som är den avgörande faktort för att få bästa träning). ps: underlaget på skrittband är utan tvekan ett bra underlag för att stärka muskulaturen runt senor/leder, det är varken stumt eller för sviktande


Vi håller oxå på att bygga tak till vårt skrittband nu:)

Tack Janet för denna intressanta info. Vi har nu introducerat  alla hästarna. Qubbe gillar det inte (precis som vi trodde) och Pemsan tycker att det är läskigt. Men övriga fyra fungerar det jättebra med. Så det ska bli spännande att se om de håller sig friskare / presterar bättre i framtiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0