Svar på lite frågor

matilda  ([email protected]) om Ingen sovmorgon idag heller:
Tänkte höra om du varit med om något liknade - idag när jag släppte ut hästen råkade hon ställa sig på elstängslet och fick en elstöt så hon for upp i hundrasjuttio! Jag var bakom henne när detta hände (hon ställde sig med bakbenet) och när jag skulle gå fram till henne fick jag inte ta på henne.. hon brukar komma fram och gillar att mysa och sådär. Så nu till frågan - om hon nu tror att jag gjorde något, kommer det sitta i länge eller glömmer hästar bort?? Svårt för dig att avgöra men tänkte höra bara, är lite orolig..

Svar: Jag tror att hon kommer att glömma bort det. Hon kanske blir rädd för grinden men jag tror inte att hon kommer att bli rädd för dig. Vi har ju haft problem med Pemsan som hoppar över staketet titt som tätt = klart jobbigt! Så jag blötte ner henne och la grinden på henne med flit. Hon fick en stöt och sprang iväg. Nästa dag kunde jag hämta henne utan problem. Amdra hästar som jag släppt ut har också råkat få en stöt fast att det inte var meningen, och ingen har blivit rädd för mig sen. Så jag tror inte att du behöver vara orolig. Skriv gärna och berätta hur det gick :)

lisa  ([email protected]) om Super bra tips:
Varför togs Lizza bort?
Förstår ju att det inte var något som gjordes fel från er sida men det blir lite suspekt när ingen Zimdahl vill svara på det.
Svara åtminstonde och skriv att ni inte vill/kan svara på det
Svar: Förlåt att jag inte svarat tidigare. Jag tror att hon fick återkommande hältor = supertrist då hon var en jättefin ponny. Men vill du ha korrekt svar så är det bäst att du frågar hennes senaste ägare. Vi har ju inte haft henne på ett år.

Nina  ([email protected]) om Djurpolisen:
Åhh herregud! 3st inlägg att läsa nu när jag slog på datorn = Lycklig :O)

Jag gillar med djurpoliserna, men blödig som man är så gråter jag ofta =)

Jag tänkte höra med dig Viveca! Du skrev någonstans att ni egentligen bara eller mest du, köpte in hästar utbilda dem för att sälja dem vidare!
Hur är planerna nu med dina döttrars hästar? Kommer ni behålla dem, eller är planen att tävla upp dem och sedan sälja dem också?

Svar: Tack för den snälla kommentaren :). Häst & Sport Resor äger hästarna så det är försäljningshästar. När vi ska sälja dem är svårt att säga.

Liza om Yippii Jordanien here we come:
Ååh vad kul! Ska du kolla om ni ska ha med det resmålet eller finns det redan att boka hos er??

Svar: Ja, Jordanien är ett nytt resmål som vi ska marknadsföra. Ska dit med en grupp och det ska verkligen bli spännande att bo ute i öknen, har aldrig gjort det förut.

Lina om Viktig kommentar:
Hej!

Tycker jätte mycket om din blogg. Du tar upp många bra saker!
Har en liten fråga.
Bor också i norrtälje, och jag har alltid haft svårt med att hitta bra hovslagare här i trackten.
Vem har ni som skor era hästar?

/ Lina
Svar: Tack vad snällt :). Vi har Micke Nömm som vi är mkt nöjda med.


Maja (tidigare http://jagblirsnartvansinnig.blogg.se)  ([email protected])
om Hästmarknad på Irland:
Var det bara frid och fröjd eller stötte du på något som kanske inte var lika trevligt också?
Jag kom på mig själv med att ha en förutfattad mening om att Irländska hästauktioner och marknader kan vara hur fuffens som helst...
Svar: Man ska nog vara försiktig med att köpa häst, kan tänka mig att de kan ge dem ett och annat. Men såg inget suspekt. Det var otroligt med hästar överallt.


Sisterhood  ([email protected])
om Jobbigt med karensregler:
Ja hur äre med "lilla" Ture nu?
Blir han aldrig bättre?
Så jobbigt när dem får sådana skador.
Kan ta väldigt lång tid att läka.
När var det han skadade sig?

Mvh Sisterhood - En dressyr/hoppryttare & en batenders vardagsblogg..
Svar. Han skadade sig redan i april, men de hittade ju inte felet förrän för en månad sen. Vi ska på återbesök till Jonas Tornell på onsdag. Håll tummarna, please, för att han är frisk.





Vill avsluta med att säga att jag blir verkligen jätteglad för alla snälla kommentarer. Det värmer och det är verkligen ni som gör det roligt att blogga :) NI är bäst!

Kommentarer
Postat av: Nina

Hej, älskar att du uppdaterar din blogg så ofta! :D har du något tips på bra/hållbara ridbyxor? Vad tycker du är viktigast att man lägger pengar på (köper kvalitetsprodukt) när det gäller ens egen utrustning?

Ha det bra!

2010-09-11 @ 20:13:55
Postat av: lisa

Jaha okej! Vad tråkigt! (Med Lizza alltså).

Verkar ju lite onödigt att ta bort henne pga hältor, brukar ju finnas någonstans där dom vill ha en sällskapshäst eller promenadponny eller något.

Men det verkar bli vanligare och vanligare att man tar bort dom när man inte kan använda det till det man vill ha dom till. Lite trist men det var kanske bäst för henne.

Det var en så söt (och fin) ponny!

Ni gör ett bra jobb med era hästar iaf,syftar framförallt på Mikaelas hästar och projekt.

2010-09-11 @ 21:06:55
Postat av: Linnea

Det är första gången jag kikar in på din blogg, och jag kan bara säga; wow vilken blogg! den är helt fantastisk! den bästa jag har läst på länge :)



MVH Linnea

2011-02-25 @ 00:00:15
URL: http://flyingechange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0