Hästmarknad på Irland

Min kompis Josefin (Joeys ägare) undrade om jag ville följa med till Ballinasloe Horsefair.
Oj, vad sugen jag blev. Var där för några år sedan o det var verkligen en upplevelse. Hästar överallt.
Irland är ju verkligen ett enastående hästland. Var o varannan har en häst undanstoppad på bakgården el på nå´ns kompis fält.



Det fanns allt från små åsnor till riktigt fina hästar.



Och tävlingar, utställningar o shower, ja en riktig hästfest.



Många gör impulsköp, för det är väldigt billigt! Vem vill inte ha med sig detta lilla föl hem....


Kommentarer
Postat av: Nina

Jag blir så glad att du uppdaterar och skriver om sådana saker som man går och tänker på lite titt som tätt. Stor eloge till dig.



TYcker att du har en sund syn på hästar och det runt omkring och jag känner nästan en "syster"känsla när jag har hittat en som dig som tycker och tänker och verkar fungera lite som mig själv. TACK!!!! Det är sådana människor som inte behöver tala om hur duktiga dem är som utmärker sig och som man faktiskt känner en stor ödmjukhet till.



Jag börjar alltid min dag med att kika in på din blogg och det kommer jag fortsätta att göra så länge du håller igång och bloggar.



/// Nina

2010-09-07 @ 11:58:18
Postat av: Maja (tidigare http://jagblirsnartvansinnig.blogg.se)

Var det bara frid och fröjd eller stötte du på något som kanske inte var lika trevligt också?

Jag kom på mig själv med att ha en förutfattad mening om att Irländska hästauktioner och marknader kan vara hur fuffens som helst...

2010-09-07 @ 21:55:56
URL: http://majagoesirish.blogg.se/
Postat av: viveca

Tack Nina, vad glad jag blev! Min dotter tycker inte att jag bloggar utan mer skriver en tidning. Men som du skrev så är det vad jag funderar på som jag skriver om, inte bara vilka hästar jag rider etc. Hästar är ju så mkt. Det är väl därför intresset bara växer för vart år (var ska det sluta).

2010-09-08 @ 11:13:05
URL: http://ridochres.blogg.se/
Postat av: viveca

Hej Maja, det finns säkert en hel del fuffens, men inte som jag såg. Köpte Rambotäcken för 500:-, snacka om fynd.

2010-09-09 @ 11:47:02
URL: http://ridochres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0