Besiktning vid försäljning

Melinda om Dax för frågestund:
Kommer med en fråga jag med;
funderar på att sälja min D-ponny och övergå till storhäst, och undrar då hur man gör med veterinärbesiktningen, då jag vill ha 135 tusen för honom så är det väl klinikbesiktning som gäller? måste man röntga också? blir förvirrad när alla säger olika, tänkte fråga dej som har hållit på ett tag! :)

tack för en bra blogg

Svar: Hej Melinda, tack:)
Det finns alla varianter. Men det vanligaste är att säljaren betalar en besiktning och med tanke på priset så tycker jag oxå att en klinik är lämpligt. Sen får köparen betala röntgen om de vill röntga. Lycka till :)



Pemsan besiktigade och röntgade vi på Strömsholm. Veterinären hade svårt att böja bakbenen på henne då hon var stressad och viftade med benen. Hon var dock superfräsch, och (peppar peppar) har varit det sen dess oxå :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad brukar en besiktning och röntgen ligga på i pris (Ungefär), om du utgår från egna erfarenheter dvs ;) vet att det kan variera från vart man gör det.

2010-11-02 @ 22:52:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0