Frågestund

Nora om Köpa häst: känner mig bättre nu faktiskt ;) men jag tänkte fråga dig en grej, har en d ponny på 6 år som jag rider ett par gånger i veckan och han är vääldigt stark, jag har ett vanligt 3 delat bett på honom. har du något tips på något annat bett som kan funka? :)

Svar: Hej Nora, vad skönt att höra:). Jag tycker att pelham är bra på starka hästar. På Nocke som är en mkt stark D-ponny brukar vi variera mellan vanligt tredelat, pelham och hackamore.

Stina om Köpa häst: Jag var lite nyfiken på att höra om den där hästen Mickis var och provred förra året, den som hoppade super, men som var så stark och dragig. Vad hette den? Skulle vara kul att kolla upp hur det går för den...

Svar: Hej Stina, menar du den på Karupslund? Den såldes till ngn annan. Eller menar du den som var lite äldre, 13 år tror jag? Den har jag hört var till salu igen, så jag vet inte alls hur det gick. Ja, vi har provridit en hel del hästar så det kan ha varit ngn annan.

Isabella om Köpa häst: hur många hästar har ni?:)

Svar: Vi har 2 ponnier och 4 hästar:) = Puh nu när Mickis e i Åre o åker skidor:)

Melinda ) om Köpa häst:
Hur kollar man upp resultat genom TDB? :)

Svar: Du går in på www.ridsport.se och sen in på tävling och sen på resultat. Där slår du in namnet på ryttare och hästen + kan välja olika år. (man behöver faktiskt inte gå in på tävlingsdatabasen.


Anonym om Kallt, brrrr: godjul på er zimdahlare :) kan du några bra sidor där man letar häst? hittar ingen som verkar passa på hästnet nämligen :/ letar efter en hopphäst.

Svar: Gott Nytt År till dig:) Det finns massor av försäljningsstall som inte annonserar på Hästnet, så googla på Hästar till Salu så dyker de upp. Då kan man hitta ett o annat guldkorn som kanske är nyinkommet eller där ägarna inte hinner annonsera så aktivt:)) Lycka till.



Vår nya "lilla" häst har vi faktiskt här för försäljning, det  är ju oxå ett sätt att få möjlighet att träna o tävla en till häst utan att köpa den. Vi har flera ggr haft lyckade samarbeten med hästägare som inte är lika aktiva tävlingsryttare som vi, och som vill att deras hästar ska ut och visa upp sig.


Kommentarer
Postat av: Sandra (ponnybruden @ bdb)

Så söt häst! :)

2010-12-29 @ 22:46:59
URL: http://ponnismurfarna.blogg.se/
Postat av: Anonym

den starka hästen som ni provred var till salu för några månader sen, jag var lite sugen på att kolla på den men kände att den säkert var för svår och även lite för gammal (14 år nu) men nu verkar den vara såld igen. Lite tråkigt att den inte kommer till någon som klarar av den

2010-12-29 @ 23:38:02
Postat av: Anonym

annonsen fanns kvar iaf

http://hastnet.se/hastmarknad/sok/annons.php?aid=416071

2010-12-29 @ 23:44:26
Postat av: anonym

den är väll 15år nu för den är 96a?

2011-01-01 @ 19:16:07
Postat av: anonym

vet du någonstans där det finns fina d-ponnys till salu för rimligt pris?

2011-01-09 @ 15:41:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0