Kallt, brrrr

Vaknade i morse och det var mer än minus 20.... det skulle ju bli varmare, hrm. Det är verkligen extra jobbigt att ha stall när det är så här kallt. Igår frös alla ledningar (utom en) till vatten kopparna i stallet, hjälpte inte med eltråd då det är extrem kyla. Som tur var fungerar vattnet i sadelkammaren så man kan ge hästarna hinkar med vatten.
Men jag äääälskar mitt vatten i valackhagen. Det är outstanding, fungerar trots -25, och året runt. Nästa år ska jag fixa liknande till stona oxå, det är verkligen värt varenda krona.
Jag + Rosanna pallrade oss ut i hagen för ta lite God Jul kort till er. Jag har på mig vinterjacka under overallen och ser ut som värsta michelingubbe.

GOD JUL + alla ni med egna hästar jag vet hur ni kämpar nu. När det är som jobbigast brukar jag tänka att detta är lika bra som att gå på gym, detta slit. Och så får man ju en härlig belöning i form av gossiga mular och vidunderliga snögalopper (hade flera så´na med Nocke idag, tårarna rann och jag bara njööt).



Ture är sååååå kelig.



Hoppas att ni får alla julklappar ni önskar er:) Själv har jag för säkerhets skull köpt en jättefin juklapp till mig själv redan (haha) kunde inte motstå en supersnygg offwhite skinnjacka... som jag ska ha i vår.

Kommentarer
Postat av: nora

vet verkligen hur du kämpar ;) har inte ens vatten i stallt nu på vintern.. jätte bra blogg du har! läser den varje dag! god jul :)

2010-12-23 @ 21:19:22
URL: http://noraaahlin.blogg.se/
Postat av: Lisa

Du och Mikaela äs sååå lika! :) härliga bilder :)

2010-12-23 @ 21:56:27
Postat av: Linnéa

God jul på dig! :D

2010-12-23 @ 22:42:38
Postat av: Josäfin :>

GOD JUL PÅ DIG! ♥

2010-12-24 @ 00:50:09
URL: http://jossanamigo.blogg.se/
Postat av: Anonym

godjul på er zimdahlare :) kan du några bra sidor där man letar häst? hittar ingen som verkar passa på hästnet nämligen :/ letar efter en hopphäst

2010-12-24 @ 21:20:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0