Dressyrlektion

Igår var min långlöpardag. Så jag sprang 2 mil på fm. Insåg vid dressyrlektionen att det var nog ingen bra kombination. När min tränare sa att jag skulle använda dubbelt så mkt skänkel mot hand på min mkt pigga häst, så orkade jag bara inte. Hade ont i både mag- och benmuskler.
Trots detta så var Q ovanligt bra igår. Börjar få lite förståelse för sidförande skänkel och gick att få lite mer ralriktad. Har märkt att när jag vill lite mindre, så går det lite bättre.
 
Nemo är motsatsen mot Quatra, extremt känslig för vikt  o sidförande skänkel, men svårare att få att gå stadigt rakt fram.

Kommentarer
Postat av: Fanni

Oj, två mil och dressyrlektion på det, inte illa jobbat! :)

2013-03-28 @ 17:13:17
Postat av: Elinor

Vart har du tagit vägen?? :(

2013-04-08 @ 12:35:16
Postat av: vendela

Hej! jag har för mig att nocke hade pålagringar eller om det var någon annan av era hästar. Skulle du kunna berätta lite om det? Är det jättedumt att köpa en häst med pålagringar i kotor även fast man ändå inte ska hoppa så mycket och rider väldigt varierat och försiktigt? Tacksam för svar :)

2013-04-20 @ 20:43:40
URL: http://vendelawending.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0