Shitmorgon blev superkväll

Ja, det var ju en riktig skitdag igår, med sura hundhatare och språkproblem på jobbet:( tyckte allt var allmänt blä..
Men sen ljusnade det framåt kvällen. Mickis hoppade Nemo en liten bana på 120 cm o han var riktigt fin och jag hade ett supertrevligt samtal om en ny häst till Rosanna:) Såå gullig ägare till hästen och hästen e jättefin oxå.
Nu ska han bara besiktigas (håll tummarna).
Sen lyckades vi knöla in oss framför en annan person som var intresserad av en lastbil som är till salu (vi svenskar är ju inte vanan att tränga oss, men gäller det en hästbuss....så kommer de vassa armbågarna fram).

Grädden på moset var när jag sent fick ett sms från två kunder i Portugal som haft en jättebra dressyrlektion:)
Sov sen sött och drömde om hästar o bussar...


Lycka är att ropa på busiga Pemsan o hon kommer springande (vet att jag alltid har godis med mig:))




Kommentarer
Postat av: Sofia

Hej Viveca

Vet att du skrit om det förr men tar upp det igen. Jag funderar på köpa en PRE häst/alt. lusitano. Vart på ridresa med er både i Spanien och Portugal och blev väldigt positiv till att köpa en PRE/Lusitano häst. Jag undrar omvad du tycker. Ska man gå via en svensk förmedlare när man köper från tex. spanien eller tycker du att man skall ta kontakt direkt med ägarna?? Är det ngt av era ridcenter som säljer hästar i spanien/portugal?? Vad är viktigt att tänka på när man tar häst från utomlands. Är väldigt rädd att bli lurad. Har du någonsin köpt häst på film dvs. ej provridit den?? Om det nu blir så att jag köper häst är det ju inte säkert att jag har möjlighet att provrida den. Har du något annat tips?? P.s Roligt att dagen slutade bra igår. Så irriterande med sura grannar, håller med de andra. Varför ska man bo på landet om man är hundrädd??? Kraam Sofia

2012-05-04 @ 14:30:35
Postat av: Carolin

Roligt med ny häst, har den gått igenom?? :)

undrar även hur lastbilen var som ni tittade på, något och ha?? :) vad är de för lastbil ni letar? Vi funderar på en b-körkorts lastbil för två hästar. Har hört både negativt o positivt om dom. Har du några erfarenheter?

2012-05-10 @ 21:30:27
URL: http://stallcarlsvik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0