Fälttävlan

Satt o kollade in dressyrprogrammen för debutant fälttävlan då jag inte tävlade förra året.
Det finns tre att välja mellan; 1997, 2007 och 2011.

Såg att det för 2007 var det som verkade användas mest förra året. Gillar det programmet, snällt mot den orutinerade hästen. Gillar att det är 60 meters bana + att mellangaloppen är på långsidan + att man har lite mer tid på sig att t ex fatta galopp.
Jag har mest ridit programmet för 1997. Såg att det fanns ett nytt för 2011 oxå, som var mer avancerat.

Lite strange med tre olika program för samma tävlingsklass. Men förra året verkade som sagt 2007 års version vara den mest använda, så jag hoppas att det blir det även i år.



På Klövers tid såg jag alltid fram emot terrängmomentet, då vi alltid brukade avancera i resultatlisten efter den. Det var som att trycka på en knapp, hon galopperade runt o hoppade exakt inom maximitiden. Hur lättriden som helst (hoppas att Nemo e likadan).


Kommentarer
Postat av: Isabella

2011 va mycket lättare än vad de verkar som på pappret!:)

2012-01-03 @ 19:37:42
Postat av: Minna

Har provat att rida både 2007 och 2011! 2007an var lite knepig med volterna ibörjan tyckte jag, annars var det ett väldigt mysigt och okomplicerat program. 2011 är mycket lättare än vad det ser ut som på pappret och är också det väldigt mysigt och okomplicerat. Volten i slutet där man ska låta tygeln glida blir t.ex. inte så tätt inpå som jag trodde den skulle vara. :-)

2012-01-03 @ 21:15:48
URL: http://minnahuovinen.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Jag tycker väldigt mycket om 2011! Har ridit det en gång vilket bara var possetivt. Gillar den avslutande volten när tyglen så glida genom handen, visar verkligen om hästen är avslappnad! 2007 program, det är väl det som det är väldigt mycket galopp i vänster varv? Det gillar jag inte då många hästar är bättre stadigare i ena galoppen än andra, blir ganska orättvist!

2012-01-04 @ 11:09:02
URL: http://leksandsryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0