Dressyrlektion 1

För två veckor sen var jag ju i Portugal o red dressyr = wow.


Hästen dansade fram:)


Och idag skulle jag ta lektion för första gången på Nemo. Välskolade fina hingstar i all ära, men det är så himla kul att rida sin egen häst som inte kan nå´nting:) På ett av dressyrcentren sa Fransisco just att skritt var hans favorit gångart, då man kan utbilda hästen sååå mkt i just skritt. Både tränare (ryttare) och häst hinner göra rätt och förstå vad som är meningen med och hur rörelsen ska genomföras.
Jag blir så glad varje gång jag är utomlands och kan ta med mig ngt intressant och viktigt hem:)

Precis det pysslade vi med idag. Och Nemo gjorde både öppna o sluta och fyrkantiga volter (typ bakdelsvändning), var jättefin. Klarade några lugna övergångar från skritt till trav oxå. Lotta (= tränaren) rekommenderade mig att bara trava 4 steg och sen sakta av. För Nemo är det ju alltid galopp som gäller, trav är enligt honom en onödig gångart, haha. Han e helt underbar o lektionen var jättekul:)

Måste engagera ngn att ta lite foton på hans utveckling...det är ju annars jag som e fotografen av mina söta ryttarinnor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0