Skrittband

Anonym om Smart ny skrittmaskin: Finns det inte skrittmaskiner som ser ut ungefär som löpband? Då är det aldrig böjt spår och själva maskinen tar mycket mindre plats :)

Svar: Ja det finns det men då kan man bara ha en häst i taget, så då måste man ha ett större stall där man har mkt att göra i stallet o kan ha koll på hästen på löpbandet. Skulle inte våga lämna en häst där. Har oxå hört att det kan var en nackdel med gummiunderlaget. hästens hov glider inte på gummit, så det kan fresta på kotlederna. Så jag vill ha en skrittmaskin där man kan ställa 4-5 hästar och så får de gå där i 45 minuter varje morgon. Sen rids de som ska ridas på em / kvällen. Ja, det är mkt jag vill, haha, gäller att göra ngt oxå.


Känner mig såhär pigg just nu....skulle gärna lägga mig där o sova.



Kommentarer
Postat av: Anonym

2011-07-28 @ 18:00:00
Postat av: Anonym

Tack för svar! Det verkar verkligen vara en djungel. Beröm för kul blogg också!

2011-07-28 @ 18:00:44
Postat av: Anonym

nåt som är riktigt positivt med löpband är att hästen skrittar!! den skrittar igenom hela kroppen och verkligen jobbar. Man kan ha den på både plant och i uppför. när en häst går i skrittmaskin går den mest och slöar om man jämför med ett löpband. men har aldrig tänkt på underlaget, man vill ju inte att hästens kotor ska påverkas negativt

2011-07-28 @ 19:53:21
Postat av: Michelle

Vi har skrittmaskin i stallet för 4 hästar, superbra!

Min häst går 1 timme på morgonen, en timme på kvällen och sen skrittas han uppsuttet 20 min om dagen nu under igångsättning.

Annars går han 1-2 timmar om dagen beroende på ridning eller inte. Ett superbra komplement till ridningen för att stärka konditionen, om man har en häst med mycket energi eller inte har möjlighet att rida eller har någon som kan rida hästen åt en. Om jag själv får välja så väljer jag hellre skrittmaskin än ridhus.



Superbra blogg du har! Följer dina döttrars bloggar också! :)

2011-07-28 @ 21:13:18
Postat av: OLIVIA WESTERN

Bra blogg! :)

2011-07-28 @ 21:15:42
URL: http://oliviawestern.blogg.se/
Postat av: Hanna

bra o fin blogg du har! :D

2011-07-29 @ 10:56:14
URL: http://hannalovesture.blogg.se/
Postat av: M_N Melinda

en annan fördel med skrittbanden är ju att vissa går att luta, så att det blir lite uppförsbacke = jobbigare för hästen. dock föredrar jag nog ändå skrittmaskin :)

2011-07-29 @ 21:50:49
URL: http://munderstreckn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0