Irland - den gröna ön:)

Nu har jag bokat resa till Irland. Jag älskar detta land,  grönt o vackert, massor av hästar o mysiga pubar:) Kan det vara bättre. Och ridningen e outstanding för oss som gillar lite fart o fläkt + att fylla på adrelanindepåerna (haha). Att flyga över terränghindren på en trygg irländare är verkligen beroendeframkallande.

Ska besöka våra två ridläger, wicklow och Tipperary och vårt sen många år kära terränghoppningscenter i Galway för alla åldrar. Det är på det sistnämnda ridcentret som jag köpt både ponnier och hästar.
Så vem vet jag kanske blir kär i en fyrbent irländare igen:)


Här har jag haft så himla kul, måste varit här minst 15 ggr...


Vattenhindret är perfekt, med flera svårighetsgrader.


Här är från en jakt som jag var med på, mur efter mur att sväva över...


Ibland parkerade vi hästarna utanför puben för att ta en pint:)


Och på kvällarna roade vi oss med biljard.


Bäst av allt är ju såklart ridningen o hästarna:)


Kommentarer
Postat av: Linda

Hej! Vad gäller för regler när man importerar hästar från Irland? Vad kostar det samt hur mycket får du betala för en häst som är rätt ung men ändå har lute erfarenhet av terräng? (Har själv varit där och jobbat så jag vet hur underbara de är... Nu vill man bara ha en här hemma) :-) Tack!

2011-07-01 @ 17:07:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0