Snabbt köp av häst

Ullis om Spanien - here I come: Ååhh.....ser så härligt ut!!!
Jag är så trött på all denna slask,snö m.m
Jag har undrat ganska länge över en sak:
Kan man köpa en häst ungefär någon dag efter besiktning? T.ex om hästen ligger så långt bort att man inte kan komma och provrida flera gånger.Man åker och provrider och det säger "klick" mellan ryttaren och hästen.Man bestämmer sig helt enkelt och vet att denna är den rätta.Sen så måste man ju besiktiga hästen.Kan man köpa den direkt efter?

Svar. Hej Ullis, nu är jag hemma i slasket igen o jag är oxå supertrött på detta, varför är det inte mars!? Om du vet att det är rätt häst så skulle jag inte tveka. Vi har bestämt oss på plats flera ggr. Sista gången var med Lito och Pemsan köpte vi oxå direkt. Så det är bara att beställa besiktning och går hästen igenom så betalar man och beställer en transportör (om man inte har möjlighet att åka o hämta hästen själv).
Lycka till:)



Lito bestämde vi oss för direkt och sen tog det ngn vecka att boka besiktning och ytterligare en vecka att fixa transportör, men sen kom han hem till oss.

Kommentarer
Postat av: TopRiders

Hej Viveca!



Jag hittade din blogg via bloglovin och bestämde mig för att titta in :) Jag driver sveriges största skvallerblogg inom hästnischade bloggar och ville bara tipsa dig om den om du har missat den. Läs det senaste om dressyrmupparna, teamsl medflera! Du kan även delta i roliga tävlingar + mycket mer. Målet med bloggen är att framhäva hästbloggare i rampljuset lite mer. Hoppas du gillar bloggen!



Ha en superbra dag!

/ TopRiders

2011-01-25 @ 22:52:25
URL: http://www.nattstad.se/topriders
Postat av: Louise

Funderade lite själv på det där. Men om hästen går igenom besiktningen kan man ta hem den samma dag om det är okej för säljaren? Jag kommer nämligen kanske köpa en häst som står äver 40mil från där jag bor och ska köra hem den själv isåfall..

2011-01-26 @ 21:25:53
URL: http://thehavremoppers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0