Less

Jag hade det nog för bra i Sri Lanka. Känner mig superless på hästar just nu, ja kanske inte på hästarna men att försöka hålla dessa tävlingshästar i gång i detta klimat när man inte har ridhus, it sucks :(
Och igår rasade bilen ihop, ville inte rulla en meter. Den som skulle kunna få iväg ett par hästar till ett ridhus i varje fall. Så bärgningsbilen fick komma o köra iväg till närmaste märkesverkstad (bara 10 mil).
Om jag ska fortsätta att klaga så är det j-jobbigt med hösilagebalarna som står ute och inte vill rulla upp sig lika lätt som vanligt. Utan man får slita och svettas för att få tag på hö´t =blä! Och havren är slut och ingen bil att rulla iväg till bonden med. + för att inte glömma stolparna i hagen som hästarna gnager på o som ramlar o inte går att bulta ner i den hårda marken + plogbilen som plogar in snö över vårt staket så att tråden går av....
Kanske ngn som känner igen sig!?



Lääängtar efter barmark, sol och bad med hästarna.

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Hej!

Känner igen det där med stolparna och det är just på vintern... Men när våra stolpar går av så sätter pappa på något gummirör så kan dem inte knaga på dem.Jag vet inte riktigt vad han har fått tag på gummiröret, men säkert på någon byggställe. Bara ett förslag, men lycka till.

Lovisa.

2011-01-13 @ 16:38:01
URL: http://svedenscox.blogg.se/
Postat av: Sabina Zander

sv: Tack så mykt! :D Va roliga att höra. :)



Vet inet om jag skrev det på bloggen men har inte hoppat eller ridit dressyr på flera månader. ;) Så stundtals blev det lite mycket åkande. ;)

2011-01-13 @ 16:48:56
URL: http://szander.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ta en liten svart murarhink, sätt ett plaströr i mitten, häll i cement/sten/ grus runtom i spannen och sätt ner en stolpe i plaströret, så vips har man stolpar som inte behöver slås ner och är enkla att flytta =)

2011-01-13 @ 18:27:17
Postat av: Addi

Jag brukar också få något av en "resebaksmälla" när jag kommer hem.

Blir ännu mer övertygad om att jag är ämnad för ett liv i sol, under palmer och troligen även med en paraplydrink i handen. Blir fast övertygad om att jag INTE är ämnad att frysa mig blå (och stuka fötter genom att halka på blåis)... :(

2011-01-13 @ 20:02:08
URL: http://addi2,bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

ge dom fri tillgång till grovfoder eller halm, då kommer dom säkert sluta äta på staketstolparna. Antar att dom inte får fri tillgång för då hade dom inte behövt äta på stolparna.

2011-01-13 @ 22:02:37
Postat av: frida

GÅ IN PÅ MIN BLOGG OCH LÄS VIKTIG INFO TILL ER SOM HAR HÄST.

2011-01-14 @ 09:59:24
URL: http://fridawisky.blogg.se/
Postat av: klara tibblin

finns ju nobite på lantmännen också! bara att stryka på lite på stolpens topp så brukar de lägga av! funkar super i mitt stall!

2011-01-14 @ 13:46:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0