Längtar in i mässhallen

Hann inte äns borsta tänderna innan en granne ringde o sa att några hästar var lösa = ingen bra start.
Att det var -25 C gjorde inte det hela bättre. Snabbt ut o då stod ponnyerna (de två som går på utedrift) utanför stalldörren o ville ha mat = sötnosarna:)
Fodra alla hästarna o ut med hö i hagarna = brrr (skönt att jag hade dubbla vantar). Sen kom min kära hö leverantör Anders o skulle hjälpa mig att få iväg gödslet (hoppas på att få slippa att hänga i gödselvagnen i fortsättningen...). Tror ni att traktor jä...ln startade, självklart inte så nu står jag här med överfull gödselvagn ändå.


Så här ser den ut, fast med massor av snö runtomkring förstås.

Såg då att grinden varit öppen hela natten, inte konstigt att killarna vandrat ut på en liten promenix.
Ja, att alla vattenkoppar frusit (trots elkablar) e ju inget nytt. Spenderade sen många minuter med att hugga loss torvströbalar från pallen för att släpa in dem i sadelkammaren för upptining (kan nog skippa armövningar på gymet idag...).
Summa kardemumma så längtar jag  in till Göteborgs mässhallar o värmen. Lovar att inte klaga på att luften e instängd och att det är långa dagar :)



Här är Ture när han var med på Scandinavium 2009 och kom2:a i Morgondagens vinnare. Läängtar efter att komma ut på stora tävlingar med honom igen.

Frida o Eva är redan där i vår monter och imorgon bitti åker jag o tjejerna ner, kom gärna förbi o säg hej.
Vi har även en kampanj så att alla som kommer till vår monter BO4:25 får en värdecheck.
Kan ju vara bra om du funderar på att åka på ridresa.

Kommentarer
Postat av: RidChock !

-Håll koll på hästvärldens bloggande prinsessor, prinsar och fula ankungar!

2011-02-24 @ 16:31:26
URL: http://ridchock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0