Kvällstur till ridhuset

På lunchen var det Nockes tur att bli riden... trodde jag. Men det var rena isgatan på Rörmossevägen så det blev en promenad istället. Supertrist. Så på kvällen blev jag sugen på att rida ordentligt. Slog på stort o tog på mig riktiga ridkläder. Har ju ridit runt i overall hela vintern o känt mig som en vägarbetare o inte som en ryttare.



Min outfit: Pikeur lumberjacka, Pikeur ridbyxor (blanka), Tretorn ridtövlar och GPA hjälm.

Det var barnsligt kul att få vara ryttare igen, haha.
Jag tränade lite dressyr, öppna & sluta i skritt och trav och lite galopparbete, men tog det ganska lugnt då vi ju ridit mest på rakt spår i vinter med Ture. Han var dock mjuk o fin som vanligt.







Efter ridningen släppte vi Ture & Pemsan lösa så att de skulle få busa o rulla sig, men de strosade mest runt.





Och pussades lite.



Och kollade in när en annan jobbade...

Kommentarer
Postat av: Maria o Pearl - Jumping For Life

så söta! :)

2011-02-02 @ 22:47:30
URL: http://jumpingforlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0