Kaotisk morgon

Idag blåste det för fullt och hästarna var extra busiga. Nocke e verkligen på hugget. Jag tror att han öppnar utedriftshästarnas boxdörrar och galler på nätterna. Jag Vet att jag kollade Lunas boxdörr på kvällen, och i morse så hittade jag henne ute i hagen med ponnykillarna + Hexxans boxgaller var öppet, vilket oxå var stängt i går kväll.  Så nu måste jag överlista lilla buskillen och hitta på ngn ny stängningsanordning, ja hästarna håller en sysselsatta.
Sen när Mickis skulle ta ut Hexxan så kom hon lös, men jag fångade in henne direkt på stallplanen, så ingen fara skedd. Tredje lösa hästen var Nocke. Brydde mig inte om att stänga grinden då jag la ut hö i hagen, Nocke e normalt en hungrig kille som slänger sig över hö´t. Men inte idag, sprang direkt ut. Tog en liten runda på stallplan och kom då på att han nog var hungrig ändå, så han sprang in till mig i hagen igen, haha.
Han är verkligen charmig



+ ställer upp på det mesta.



Ett jättestort supergulligt gossedjur....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0