Olika hopptekniker

Förundras över alla olika ridstilar då jag ser på hopptävlingar runt om i världen. Och det går ju faktiskt mode i det oxå. Ibland e det inne att stå i fältsits hela tiden, och ibland att sitta runt hela banan. Ibland kan man förundras över ngn jätteudda ridstil, som dock verkar fungera. Det jag ogillar mest är när man ser ryttare som sliter o drar i hästen. Men njuter när jag ser en ryttare som är samspelt med sin häst och rider mjukt och rytmiskt, och ger hästen de bästa möjligheter att få ett fint språng.

Även i terränghoppning ser man ju allt möjligt.


Älskar denna stil, "kramstilen", kanske skulle testa den nästa gång jag hoppar:)

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag håller på att leta häst. Har tävlat 110 felfritt och lb dressyr med godkänt resultat men känner att jag vill komma vidare i både hoppningen och dressyren. Jag har inte en jättestor budget (60 000) och undrar vad jag ska leta efter? Vilken stam ska jag hålla utkik efter och hur vet man att en häst har kapacitet för 120-130 nivå? Jag är medveten om att jag inte kommer kunna köpa en "färdig" häst för de pengarna och vill inte ha en äldre läromästare. Tacksam för svar :)



Mvh Hanna

2011-12-13 @ 12:54:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0