Nemo 2012

Caroline om Dagens träningspass: Jag tycker att du kan få någon av dina döttrar att filma nån gång när du rider (så mycket som du filmat när de rider är det inte mer än rätt ;) så vi får se lite rörliga bilder på sötnosen Nemo

Rebecca om
Jag gillar oxå att hoppa: Va söt. Sasha kanske bör vara med träningar och göra några 90-1 m :-D på tävlingar. Kan du inte skriva om hur dina mål med nemo ser ut för 2012? Jag har fattat att Rosanna ska träna och tävla lite med honom. Tack för en bra blogg

Svar. Hej Rebecca och Caroline, och tack:) Ska verkligen rycka upp mig ang. filmning (+ måste lära mig att ladda upp oxå, och slö som man e när det gäller vissa saker...). Men nu e det jul så då borde jag ha tid o lära mig.

Ang. Nemo för 2012 så e planen att Rosanna ska börja tävla honom så fort som det finns ngn tävling, 100-110 cm. Sen fårvi se  hur det går. Går det bra kanske han kan hoppa 120 -130 under sommaren / nästa höst. Han e ju orädd, har bra teknik o mkt motor. Så  matchar vi honom rätt så kanske han kan bli riktigt bra.

Så fort terrängträningarna kommer igång ska jag vara med, det blir väl i april. Så då borde jag kunna starta ngn debutant under senvåren. Dressyren håller jag ju på med för fullt och den går ju inte så bra. Finns lite ljusglimtar då o då, men ngt helt dressyrprogram känns väldigt avlägset. I skritt vill han helst trava och i trav vill han galoppera, suck.... Men framåt vill han ju alltid o det älskar jag, så det får väl ta sin tid.  Som min dressyrtränare säger, vi tränar för att ha honom frisk ända tills han blir 25, så det är ingen brådska.


Måste börja skriva riddagbok, det är så lätt att glömma bort att det faktiskt har gått framåt.


Kommentarer
Postat av: Lebanezza

Ska vi ha ett länkbyte? :)

2011-12-21 @ 20:09:28
URL: http://lebanezza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0