Container

Nu ska jag iväg o titta på en container. Är trött på att riskera liv o lem varje dag när jag ska balansera upp på en spång (ofta slipprig o hal nuförtiden) till vår gödselkärra, som oxå är svår att få ut härifrån när det är vinter  o halt.


Nu har vi stängt framtill så det är ganska högt vi ska försöka ta oss upp med skottkärran...

Så det är inte bara att rida som är en risksport här utan att mocka oxå! hrm. Och kan inte äns bli arg på stallägaren, då det ju är jag.

Om vi köper en container så måste jag bygga ngn bra ställning för att komma upp till den, är det ngn som har ngt tips om hur ni fixat det?


Kommentarer
Postat av: Maria

Vi har en bra lösning i stallet jag står. Det är en ca två meter bred ramp upp (med sånt svart "papper" och träbitar som trappsteg så att man får bra grepp. Väl upp är det plant och man kan lätt tippa skiten över kanten. Svårt att förklara men hoppas du förstod i alla fall lite :)

2011-12-13 @ 18:42:50
Postat av: Anonym

Vi har en superbra lösning på vår skola. Det är svårt att förklara men om jag kanske kan få din mailadress så kan jag skicka en bild :)

2011-12-13 @ 22:31:19
Postat av: Anonym

bygg en träramp liksom, tex att ni kör upp en ettapp från sidan sen svänger upp sista biten på gavlen där ni ska tippa, haha men gud svårt att förklara. Kan man inte sänka den lite också kanske?

2011-12-14 @ 09:41:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0