Spanien o Portugal

Susanna  om Dressyr utomlands: Hej! Spanien och Portugal har underbara hästar och fint klimat, det vill säga mycket lockande vinterresor för ryttare. Tyvärr varierar ridstilen och hästkulturen lika mycket inom Spanien och Portugal som här i Norden. Om man är intresserad i klassisk ridkonst som jag, är det inte hemskt kul att åka en lång resa och möta fina hästar som är inspända mycket kort med gramantyglar och liknande. Därför borde man visa många olika sorters bilder av resmål och deras hästar, inte bara de vackraste.

Svar: Hej Susanne, håller verkligen med dig. Vill inte heller rida på graman i en vecka. Jag har ridit på alla våra ridcenters o alla hästar rids på vanliga tränsbett eller ibland på kandar. Aldrig med inspänningstyglar el graman (men jag vet att det förekommer på andra ställen).


Den här lusitanhingsten är världens snällaste:) han finns på vårt ridcenter i Porto. Jag hoppade honom faktiskt när jag var där sist.


Här rider Per på en 5-årig hingst på vårt ridcenter i Algarve.


Här försöker jag få ordning på alla tyglar i kandaret, verkar ha problem med det, haha. Men hingsten på Mallorca hade stort tålamod med mig:)

Detta var några av våra ridcenters. Dressyr utomlands har blivit mer o mer poppis, så vi kommer ha fler ställen nästa år:)

Kommentarer
Postat av: Frida

Måste börja med att berömma din blogg! Jättetrevlig och roliga och intressanta inlägg, jag har blibit beroende! :) Och en liten fråga: Har ni några ridresor till stall med westerninriktning? Hälsningar Frida

2011-08-22 @ 23:18:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0