Viktig prioritetsordning!

För mer än en månad se´n bet jag av en stor bit av en kindtand. Kommer ihåg det för det var då jag åkte med Ture till veterinär Jonas T. i Ängelholm. Och nästa vecka är det dags för återbesök och det är fortfarande ett stort hål i tanden (det funkar dock att äta kolor och cheezeballs).
Sen har jag hunnit med att åka med Nocke till Mälarkliniken, raspa tänderna på Lito och Pemsan, vaccinera tre hästar + beställt service för bilen.
Ja, först hästarna, sen hästarna, sen hästarna, sen bilen och .....sen jag (ska boka tandläkartid idag!).
Känner nå´n igen sig?



Bara hästarna mår bra så mår jag bra!?

Kommentarer
Postat av: Liza

Hahaha, ja det där är nog typiskt hästmänniskor :) Rätt roligt egentligen.

Hoppas att det fixar sig med din tand snart!

2010-09-08 @ 09:14:07
URL: http://lizas.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Hej Viveca!



Har följt din blogg med stort intresse ände sedan Mikaela berättade om den.



Håller fullständigt med dig om hur hästmänniskor tenderar att prioritera hästarna före sig själva men ville bara påminna oss alla om att vi även kan göra hästarna en otjänst om vi inte tar hand om oss själva.



Jag var hos en naprapat för första gången förra veckan. Inte för att jag tycker att jag personligen har så mycket besvär men jag har väldigt svårt för att sitta mitt över hästen och det visar sig att mitt bäcken är vridet så vänster ben blir 1 1/2 cm längre än det högra. Jag har fått svårare och svårare att rida min häst i höger varv och nu när jag tänker på det blir det ju nästan pinsamt uppenbart varför. Mer än en gång har jag önskat mig en häst som det går att rida på i båda varven men allt var alltså mitt fel från början. Kan ju säga att jag lärt mig en nyttig läxa iaf.



Synd att inte hästen kan säga till när vi människor gör tokiga saker!



Tack så mycket för en jättebra blogg, verkligen rolig att läsa.

2010-09-08 @ 14:23:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0