Med livet som insats

Trotsade alla klass 2 varningar gällande snöoväder och åkte iväg till Skåne. Förhoppningsvis sista återbesöket med Ture hos Jonas Tornell. Vädret var inte så farligt som fruktat, så jag kom fram utan problem. Det är ca 2 timmars väntetid så jag kan ta det lugnt. Både jag o Ture sover över så det är ingen fara :)



Mickis har ju satt igång honom superlugnt i 3 månader. Så nu ska vi se om han kan få börja hoppa.
Håll tummarna.

Många har ju undrat hur det är med Lito oc han har varit svullen i en kota och är behandlad och skrittad nu ett tag. Såg igår att de små gallorna han haft är borta, så har vi tur är även han på bättringsvägen. Han ska på återkoll i nästa vecka, då åker jag dock bara till ATG = beydligt närmare.



Han är ju så trevlig o fin Lito, så Mickis är så sugen på att träna honom igen.

Jag red Ture igår och oj så stor o maffig han var i jämförelse med angloaraben jag red i Jordanien. Men han skulle nog aldrig palla med 40 gradigt ökenklimat. Där är ffrämst det arabsiak fullblodet outstanding.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Arabsiak säger du? :-) Kul att du är i land igen!

2010-11-23 @ 17:03:23
URL: http://fella.webblogg.se/
Postat av: Ello

Hej.

Jag fick hem eran katalog idag och har bläddrat runt som en galning. Tyckte att det skulle bli den perfekta julklappen till mor min som alltid babblat om hur kul något sånt skulle vara för oss. :)



Dock har jag lite svårt att hitta något som passar oss båda. Min mamma har ridit en del, men det var ett tag sen, och hon tycker det är lite småläskigt. När jag kollar på er hemsida skulle jag kunna säga att hon är en nivå 1.



Och eftersom jag bara är 16 och inte har 100 000 i bakfickan letar jag efter lite billigare alternativ. Själv har jag egen häst så har lite större erfarenhet, men har inget emot lite "slöridning" om det är det som passar mamma. :)

Så till sak - vad kan du tipsa om för resemål om det finns något passande? :)

2010-11-23 @ 18:17:21
Postat av: ulrika

Hur gör ni med brodd? Har ni brodd i alla fyra dygnet runt eller broddar ni varje gång ni ska rida? Och hur isf, 4 eller 2, olika höga osv? Har hört massa olika om vad som är bäst för benen, har nämligen en ponny som har väldigt känsliga framben så är nyfiken hur andra gör!



Superbra blogg!

2010-11-23 @ 20:09:06
URL: http://ulrikaasplund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0