Dressyrträning

Zazou och Pemsan har precis varit iväg på dressyrträning hos Maria Sjöblom.
Det syns verkligen hur nyttigt det är även för hopphästar att träna dressyr.
Zazou har ju blivit superfin, men det är fortfarande en del som fattas, som oxå behövs i hoppningen.
Att snabbt kunna korta och länga är ju jätteviktigt + att hästen är eftergiven och inte stretar emot.
Det ser man ju verkligen på Rolf - Görans hästar, alla är extremt lydiga och välskolade. Sen ser man ju iofs många superfina hopphästar med mkt egen vilja, som går fantastiskt på högsta nivå oxå.
Det är ju egentligen det mest fascinerande med ridning, det finns inte ett givet svar, utan man kan lyckas på många olika sätt. Med helt olika hästar och ridstilar:)



Zazou kommer nog alltid ha mkt egen vilja, men det kan ju var det som gör att hon ger det lilla extra när det verkligen behövs:)


Kommentarer
Postat av: Maria & Pearl på äventyr-BLOPPIS PÅ BLOGGEN

fin bild! :)

2010-11-04 @ 23:25:39
URL: http://mariagustavsson.blogspot.com
Postat av: Anonym

hej. måste bara få fråga; tröttnar du aldrig på att köra så långa sträckor när det är tävlingar? Jag är verkligen tävlingssugen men mina föräldrar ger inte det stödet till att köra. De tycker det är "alldeles för långt" att köra när det bara gäller max 5 mil. Sen tänkte jag på det också, har följt mikaelas blogg vääldigt länge och kom till att tänka på er belgienresa, hur lång tid tog det och vem var med där nere?



2010-11-05 @ 16:48:11
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

Nu drar jag igång med bloggtävling igen! Skicka in den bild som Du anser är den bästa som du tagit under hela Året! Du tävlar om biljetter till Göteborg Horse Show, schabrak, sadelöverdrag samt stallpaddar. Skicka in ditt bidrag redan NU! Läs mer här:



http://frejalindskog.webblogg.se/2010/november/bloggtavling-basta-bilden.html

2010-11-05 @ 19:07:12
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: Sara

vilken häftig bild! :)

2010-11-05 @ 22:05:41
URL: http://www.saraaandersson.devote.se
Postat av: Annie

Hej jag har följt din blogg ganska länge nu och har alltid tyckt den varit jättebra och intressant med inspirerande inlägg :) dock tycker att uppdateringen har blivit ganska dålig på sistone vilket jag tycker är synd sen tycker jag också att det som skrivs nuförtiden oftast är desamma som rosanna skriver så läser man hennes innan blire inget nytt. Förut var det mycket bättre och ja hoppas det kan bli så igen ;)

2010-11-06 @ 13:24:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0