Hur man håller sig alert och ung

Man går ut i en stor hage som är helt vit med 40 cm snö. Det är mörkt så man ser inte om hästarna trampat upp ngn stig utan man pulsar på så gott det går. Det är bra med motion intalar man sig. Inte en häst i sikte, efter mkt och jobbigt pulsande skymtar man en häst Yes, när man kommer närmare ser man att det är fel häst och får pulsa vidare.
Till slut ser man en jättehäst som snällt står och väntar tills man kommer fram (inte en tanke på att gå en till mötes).
Följer dock snällt med till stallet (hoppas att antagligen på att få mat). Tji fick han, det bev sadel på istället och ut igen. Det är nu ännu mörkare, för att göra det extra kul kan man tända en pannlampa, då blir hästen garanterat rädd och slänger sig åt sidan
Efter lite tryggt skrittande är det dax för galopp. Hästen är mörkrädd + tittig så han tvärstannar ett par ggr. Utmaningen och lyckan är då att sitta kvar.
Under galoppen ser man ännu mindre då det snöar i ögonen = superläskigt för alla med kontrollbehov. Det är bara att lita på hästen och hoppas att i varje fall han ser vägen. Det verkar han göra då han varken gick omkull eller  snubblade en enda gång :)
Slutet gott och allting gott.
Med en suck av lättnad ramlar man av hästen på stallplan.
Jaja, pållen fick motion och jag överlevde.
= perfekt sätt att spendera fredagskvällen på..... Nu behöver jag ingen mer spänning denna helg:)



Ture hade nog föredragit att ligga här och mysa....

Kommentarer
Postat av: Anonym

hihi, förmodar att många känner igen sig..

Men det är ju konstigt nog en del av tjusningen :P

2010-12-03 @ 17:36:14
Postat av: Anonym

kan du inte be mikaela uppdatera lite på sin blogg? :D Saknar hennes uppdaterande, en riktigt bra blogg det där, din också för den delen :) Hon kanske kan skriva om hon var på globen och vad hon köpt eller något? Vet du om hon ska ner till helsingborg på nyårsafton?

2010-12-03 @ 19:05:36
Postat av: Matilda

Hej! Du är ju så otroligt hästkunning så jag tänkte Be dig om hjälp. Jag har en varmblodsvalack och han har blivit väldigt stark på sista tiden. Jag rider ibland med martingal men det blir inte någon skillnad. Jag varierar bett mellan rakbett och massivt/tunnare tvådelat.

Så min fråga till dig är nu ifall du har några förslag på bett som jag kan testa? Tack på förhand!

2010-12-04 @ 15:35:43
URL: http://Swarsis.wordpress.com
Postat av: jossan :D

Hej hopp, ponny galopp :D

Ska vi följa varandra vi bloglovin? :D

2010-12-04 @ 17:41:03
URL: http://josefineelovsson.blogg.se/
Postat av: Linnea

vilken söt bild!

2010-12-07 @ 16:37:55
URL: http://onlylinnea.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0