Zazou - som att rida på moln

Har inte ridit Zazou på jättelänge, vet inte varför, men Mickis har (som jag nu förstår) väl velat rida henne själv.


Här är hon extra vacker :)

Testade min nya playa (ridbanan ser ut som det nu:)). Z var först lite skeptisk till denna ljusa look (+ till alla nya ensilagebalar på fältet bredvid, haha) men sen slappnade hon av o var som en dröm. Jag hade en såndär härlig gummisnoddskänsla till hennes mun. Tyglarna var som ett lagom spänt gummiband och hon har ju både bra trav och en fantastiskt bärig galopp (båda dressyrtränarna som vi ridit för har just påpekat det). Fick även njuta av både härlig mellantrav och mellangalopp.


Här är sötnosen med sin polare Joey, de gick ihop förra sommaren o trivdes så bra ihop:)

Ja, det var verkligen superkul att känna hur hon utvecklats. Kändes så stark o positiv. Sen red vi ut en sväng, ville inte rida så länge på ridbanan då den känns lite väl mjuk än så länge.


Hoppa kan hon ju verkligen, värsta gummiboll...

Ja, hon är ju till salu, men ibland känner jag att vi borde behålla henne ett år och tävla henne i 140 cm.
Det är en trevlig familj som är intreserade av henne o ska bestämma sig i morgon. Så vi får se hur det blir. Blir det inte dem så kanske det blir ngn annan el så fortsätter Mickis att utveckla o tävla henne....

Kommentarer
Postat av: Vera

Hon e så fin!! Hoppas att hon kommer till ett bra hem :)

Jag har en fråga som jag velat fråga länge!

Jag undrar hur jag ska få hästen att gå i form?

Jag har frågat en del och de säger att jag ska lirka och röra med handen så att jag få kontakt med bettet och få hästen att gå frammåt!

Detta funkar i typ 5 sek sen lyfter han på huvudet igen och stretar imot?

Är det rätt som jag gör eller ska jag göra på ett annat sätt? Isånnafall hur får jag honom och sluta ta upp huvudet hela tiden?

Extremt tacksam för svar! :D

Mvh Vera och Stanly

2011-06-14 @ 20:05:36
Postat av: Mimmi

Varför ska hon säljas? Hon är så fin och Mickis rider henne så himla bra! :)

2011-06-14 @ 21:36:47
URL: http://mimmiolofsson.bloggplatsen.se/
Postat av: Anonym

Gud vad jag är kär i denna hästen!! Hon är SÅ fin och verkar så himla härlig! Man kan ju drömma i alla fall...

2011-06-26 @ 12:18:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0