Runstenshoppet

Nu har vi varit två dagar i Runsten. I torsdags var det strålande sol och perfekt underlag på den stora gräsbanan.
Vi hade bara vinterbrodd på och det fungerade utmärkt.
Sasha fick var med oxå o blev superglad. Höll på att nocka mig då hon skulle in i bilen, så fort gick det.

Det bästa hon vet är att få följa med, sitter startbreddd så fort jag börjar fixa med transporten:)

Qubbe skötte sig bra, ett ner i 120 cm och ett ner + ett stopp i 130 cm. Hade han varit klockren i 130 hade det fått räcka. Men nu fick han starta 130 cm i går oxå. Då var inte vädret lika fint utan det regnade precis hela tiden. Så det blev lite längre broddar. Han halkade ingenting.
Det var en lång bana med två två kombinationer och en del kenpiga distanser. Mitt i banan blev han bajsnödig så då petade han ett hinder. Men annars var han super:) så det slutade  med 4 fel. Nu får han vila från tävling ett tag.

Om en månad ska vi åka till Sundsvall på meeting o då ska han med.

Kommentarer
Postat av: Alva

Hej! Tävlar hoppning på regional nivå med min häst och håller precis på att ta steget från 110 till 120. Startat två 115 och det var inga problem, nolla och vinst i båda. Ridit en 120 men tyvärr hade vi en dålig dag då och stannade ut oss (hade även ett stopp och dålig känsla i 110 så det var kanske dumt att debutera efter det). I vilket fall har han haft ett par lugna veckor nu med skritt och vila, men snart ska han sättas igång och även tävlas igen. Tror du att jag kan rida 120 direkt eller bör jag hålla mig till 110 för att det är första tävlingen efter några lugna veckor utan hoppning. Han gick kanon i 110 helgen innan vilan, kändes superlätt. Tusen tack för svar! Jag har pratat med en del andra men ville gärna ha ett objektivt svar från ngn så erfaren som du :)

Mvh Alva

2011-06-18 @ 17:05:15
Postat av: ♥ Cissi ♥

Vilken fin häst! :)

2011-07-06 @ 11:30:09
URL: http://alostseafarer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0