Hjälm el inte?

Ellinor om Mjuk hand: Hej! Måste först säga att din blogg är otroligt bra, alltid lika kul när ett nytt blogginlägg dyker upp. Men jag blev lite nyfiken när du skrev att det är en av de få gångerna du red utan hjälm. vad tycker du om att många i eliten rider utan hjälm? Det är ju ständigt tjafs om detta nämligen.

Svar: Hej Ellinor, vad gullig du är:) Jag är helt enkelt för rädd om mitt huvud för att rida utan hjälm. Ngn gång har jag suttit upp på en häst o tyckt att det fläktat skönt, har då upptäckt att jag glömt hjälmen. Flyger då av o hämtar den. Att använda hjälm känns lika naturligt o reflexmässigt som att ha säkerhetsbälte då jag kör bil.
Svår fråga detta med vad andra gör. Min normala ståndpunkt är att jag tycker att vuxna människor får avgöra själva vad de ska göra så länge det inte påverkar ngn annan. Sen kan man ju tycka att kända ryttare och tränare borde känna ett ansvar då de ju är idoler och förebilder för barn. Jag tycker att de är ännu mer beundransvärda och värda denna dyrkan om dem då har hjälm bara för att skydda dessa barns huvuden:)


Jag älskar min GPA hjälm, vilken skillnad mot de tjocka sammetshjälmarna man hade förr, håret stank av svett varje gång man ridit.


Rosanna, har alltid hjälm, även då hon spexar. Hoppas verkligen att hon kommer att fortsätta att ha säkerhetsväst efter 18 år då hon hoppar.

Kommentarer
Postat av: Helena

Hej, jättebra blogg du har som jag älskar att läsa :) Tänkte bara snabbt fråga hur du tycker är det bästa sättet att fatta galopp och om det är bäst att stå eller sitta i sadeln under galoppen? Jag kan rida skritt och trav utan problem och det brukade vara samma sak med galoppen, men sen jag gjorde ett väldigt långt uppehåll med ridningen så har jag haft stora problem med att lyckas komma igång i galopp och stanna där. Har ingen aning om det är för att jag gör något fel eller om jag helt enkelt känner mig så osäker.

2011-07-14 @ 23:46:01
Postat av: Nina

Bästa bloggen! Vore kul att höra lite om de olika hästar du själv ägt (fälttävlanshästar?) o varför du sålde de olika? :)

2011-07-15 @ 07:28:45
Postat av: Alma

Fast det finns ju en del bilder på henne i bara grimma och utan hjälm på hennes blogg?

2011-07-15 @ 09:44:11
Postat av: ♥ Cissi ♥

Jag personligen anser det som en självklarhet att rida med hjälm. Har alltid ridit med och kommer alltid rida med hjälm :)

2011-07-15 @ 13:18:32
URL: http://alostseafarer.blogg.se/
Postat av: Melinda

Tänkte också på detta med hjälm när jag var i Falsterbo. Det bra'a med att vara på Falsterbo är ju att man kan kolla på framhoppninge (=intressant) men man blir bra förvånad över hur många det är som verkligen rider utan hjälm, nästan Alla gjorde ju de!



Och när det är en sån tävling där man kan se på framridningen tycker jag att dom iallafall borde tänka till lite, dom är ju trots allt förebilder... :/

2011-07-15 @ 15:22:56
URL: http://mellikung.blogg.se/
Postat av: Frida

Självklart ska man ha hjälm. Skulle inte kunna sätta mig på hästen utan. Och när vissa av pållarna ska ridas dra jag även på mig säkerhetsvästen.

2011-07-19 @ 12:44:02
URL: http://firemoonhorses.wordpress.com/
Postat av: Anneli

Anmäl dig till Dagens Blogg!:D

Jag lottar ut 5 nya vinnare imorrn!:)

http://anneliih.blogg.se/2011/july/tisdag-dagens-blogg-2.html#comment

2011-07-19 @ 13:13:04
URL: http://anneliih.blogg.se/
Postat av: j

frän bild på slutet :)



vill du vara med och gissa paketet? du kan vinna en länkning. kramis

2011-07-19 @ 13:18:30
URL: http://karppinen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0