Bo i slott eller koja

Jag reser ju runt en hel del, antingen med hästarna, med ridresegäster el själv när jag är o kollar in nya ridcenter. Funderade just på hur boendena varierar rejält, men allt kan ha sin charm beroende på omständigheterna.
Trodde förut att jag hatade tältsemestrar, men har insett att jag numera är mindre bekväm än när jag var lite yngre. Har åkt på inte mindre än 3!!! tältsemestrar de senaste åren (trodde jag inte för 10 år sen).


I kenya bodde vi i tält i en vecka, men det räknas knappt då det var så extremt spännande.


I Indien tältade vi oxå, fast det var mer som små sommarstugor, faktiskt.


Här kan vi verkligen snacka om camping, the real thing, vi bodde två i detta pyttetält....i Jordanien.


Hade det inte varit så fantastiskt vackert så hade vi nog inte uppskattat tältandet...

Det festliga var att flera av mina resenärer varit med först till Kenya = adrenalinkick varje dag, sen till Indien med sin lyx o service, som var outstanding, för att sen komma till Jordanien. De var helt shockade i början (jag med), det fanns varken toalett, dusch el el (o ännu värre ingen täckning för mobiler el datorer, haha).
Första dagarna var det flera som var på väg att sticka iväg till lyxhotelll vid Döda havet.... men tro det el ej, vi superbortskämda medelålders (äventyrare) vande oss. Och hade det helt underbart. Kändes som en seger att man faktiskt kunde leva o må bra under mkt knappa omständigheter.

Ska uppleva lite kontrast i helgen nu oxå. Vi ska till Västervik o tävla samtidigt som det tydligen e en mkt poppis visfetival. Så det finns inga rum att få tag på. Så nu har jag fixat att vi får bo i ridskolans cafeteria (Mickis lär inte bli glad då hon får reda på det...).

Men på måndag ska jag ju till Irland o då har jag precis bokat en svit, haha, måste ju få ha lite lyx ibland oxå.

Kommentarer
Postat av: Mimmi Webdesign

Behöver du hjälp med designen på din blogg?



Vi skapar personliga bloggdesigner på beställning och arbetar efter just dina önskemål tills dess att du är helt nöjd.



Välkommen att ta en titt in till oss, se vår portfolio och låt dig inspireras! http://www.mimmiwebdesign.com

2011-07-13 @ 11:54:07
URL: http://www.mimmiwebdesign.com
Postat av: Beatrix

jag var i jordanien i höstas fast jag red kamel istället för häst. :)

2011-07-14 @ 00:18:42
URL: http://beatrixmix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0