Happy:)

Vaknade upp i morse o var mkt gladare än igår. Blev inspirerad vid frukosten då jag i Ridsport läste ett tips från Sylve Söderstrand. Han tyckte att man skulle jobba mkt med tagen bakdel (konstigt att kalla det tagen), ja när man har hästens bakdel lite innanför. Gör man det i större utsträckning så blir det sluta. Vid sluta så går hästen rakt fram ställd i rörelseriktningen med frampartiet på spåret och bakpartiet innanför spåret. Går utmärkt att tträna på en skogsväg.



Nocke är alltid så positiv och framåt = härlig ponny:)

Tränar man dessa rörelser så sätter hästen under sig mer o får starkare bakdel vilken e super för hoppning. Så på min morgonritt med Nocke körde jag mkt sluta i skritt, i slutet av ritten flyttade jag honom även i galopp fram o tillbaka på vår vintergrusväg. Han var superfin, blir så glad när jag rider honom :)
Så nu är det kul med hästar på vintern igen (men jag längtar ändå efter att ridvolten är ridbar igen).

Kommentarer
Postat av: Cherie Mårtensson - En blogg om mitt liv

Härligt när det blir sådana dagar där man verkligen njuter av det trotts att man gärna vill ha vår och sommar :)

2011-01-14 @ 11:45:02
URL: http://cheriemartensson.webblogg.se/
Postat av: Sofia

Sluta och förvänd sluta är definitivt en favorit hos mig :) gör det i princip varje ridpass på volt!

2011-01-14 @ 18:27:51
Postat av: Anneli

Har en fråga.Går det bra att köpa en häst på 3 år till en familj? Jag har en dotter som är 13 år och har ridit i 11 år, men hon är ganska försiktig i ridningen.Skulle det ändå funka?Jag har sett en del annonser om unga hästar, och det står att de flesta är väldigt trygga och stabila fast dom är så pass unga? Kan det stämma? Mvh Anneli

2011-01-14 @ 18:48:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0