Förvirrad

Läste Ridsport under lunchen och blev helt förvirrad. Blir galen på alla ändringar som görs. För att kvala till MSVB i hoppning för ponny så har ju det tidigare gällt att ha 3 0:or  i grundomgången i LA.
Fom  i år så ska man även vara 0:a i fas 2 (som vi kallar omhoppning normalt), dum ändring tycker jag :(
Så är det någon sorts dispens för de som kvalade förra året. De får alltså hoppa MSVB fram tom juni, sen måste de tydligen kvala om, dvs ha 0:0 i tre LA. Skumt, hoppar man redan MSVB så klarar man ju antagligen det.
Sen förstår jag faktiskt inte om de menar att de som hoppade MSVB (o MSVA) förra året oxå måste kvala om??? så kan det ju inte vara eller??
Sen förstår jag inte vad man gör med de som delvis kvalade förra året, dvs har t ex 2 0:or i grunden förra året. Om jag gissar rätt så får de inte räkna dessa om det inte var 0:0.
I slutet av artikeln stod det ngt skumt om att det var noga att även de som kvalade förra året skulle akta sig innan omg 3 i elitserien, men den går ju före juli, så varför ska de de?
Hoppas att de kommer förklara ovanstående på ett lättförståeligt sätt, för det är ju inte kul om ens lag blir diskat i efterhand (för det kommer säkert kollas av nitiska konkurrenter....)
Tips, kan ju vara att man startar avd B om man måste kvala snabbt, då är det ju större chans att 0:a. Men det är ju inte lika kul.



Detta drabbar Pemsan som måste skaffa fler 0:or nu.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Va konstigt.....

Men jag tänkte fråga en helt annan fråga :)

Jag har en häst som är svårlastad.

Han var med om en olycka får några år sen.

Det tar en tid innan han går in, men efter ett tag så ger han sig. Men när vi stänger bommen bakom honom så blir han nervös och kan inte stå still.

Har du några bra tips?

Går det att träna bort detta?



2011-04-01 @ 16:52:23
Postat av: Anonym

Det gäller nog inte om man kval i avd b tror jag...

2011-04-01 @ 19:35:55
Postat av: Pernilla

Hej Viveca, funkar verkligen avd B? det är ju bara bedömning A, dvs ingen omhoppning/fas 2?

2011-04-01 @ 21:46:13
Postat av: Ann Onym

April april? ;)

2011-04-02 @ 16:38:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0