Sparkande häst forts.

Som jag nämnt förut så är vår fantastiska Zazou MKT mån om att hennes boxgrannar vet att de inte ska försöka ta hennes mat. Att det finns en boxvägg mellan henne och hennes hungriga granne bryr hon sig inte om. Utan alltid vid matdax sparkar hon allt vad hon kan i väggen.

Jag har fått tips om gummimattor som jag även beställt hem. Men jag funderar på att prova ett annat tips först, speciellt när tom hovslagaren såg att högerhoven (=sparkhoven) såg annorlunda ut.

Har köpt detta idag:

och


Nu ska jag sätta kedjan runt läderhalsbandet och sätta det på Zazous ena karled.
Sen ska hon enligt tipsaren aldrig sparka mer.



Fotograf: Mikaela Zimdahl

Undrar om det går att överlista denna klipska dam!?


Kommentarer
Postat av: Ann Onym

Oj nu blev jag ohejdat nyfiken! Kan det funka på "grävande" framben också? Berätta mer om hur det ska fungera och ta gärna en bild när det sitter på..

2010-09-23 @ 20:12:59
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Oh, hoppas det hjälper! :)

2010-09-23 @ 20:49:21
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: Anonym

berätta gärna om det hjälpte :D

2010-09-23 @ 22:27:24
Postat av: Anonym

Är det klockor du sätter runt benet? Har sett en använda det och den hästen slutade sparka. De verkar inte riktigt gilla ljudet. Skriv gärna sen hur de gick :)

2010-09-24 @ 07:32:45
Postat av: emilia nilsson

oj.. hjälpte det? har ett par hästar i stallet som också håller på sådär..

2010-09-26 @ 10:09:34
URL: http://eemilian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0