Ordning och reda igen

Nu har vi städat och desinficerat hela stallet + målat allt som hästarna gnagt, sparkat och skitit på. Så det är jättefint. Pernilla som tog in hästarna igår sa att alla verkade nöjda o glada över att vara där igen.
De hästarna som gått ute längst har man faktiskt sett att dem vill in (trots att det funnits gräs och extra hö i hagen). Det är ju iofs mysigt när de kommer galopperande och gnäggar när man visar sig (men jag vet att det är inte bara för att de tycker så mkt mig så mkt).

Även de som stått inne hela sommaren gillar att få träffa sina g:a kompisar igen. Så nu blir det en vallackhage och en stohage igen (ordning o reda).

Alla hästar är i bra form, lagom i hull, pigga och glada.



Så det känns som det kommer att bli en kul höst ( Mickis och jag är lite sugna på en ny häst oxå, det piggar ju alltid upp i höstmörkret).


Kommentarer
Postat av: Maja

På fredag ska jag och klappa på Wembley =)

2010-09-15 @ 22:25:42
URL: http://majagoesirish.blogg.se/
Postat av: Liza

Vad kul med ny häst! Försäljningshäst då eller? Berätta meeer :)

2010-09-15 @ 22:34:49
Postat av: Hanna

När ni letar ny häst kollar ni alla olika annonser (privat/försäljningsstall) eller kontakter?

2010-09-16 @ 11:41:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0