Ingen sovmorgon idag heller

Upp med tuppen (varför är han så himla morgonpigg!?).
Men det festliga är att har det med hästar att göra så (nästan) skuttar jag upp ur sängen. Ska jag göra ngt annat, så somnar jag ofta om....
Och det här med avstånd är också helt annorlunda när hästar är inblandade. Inga problem alls att åka till  Kungsbacka över da´n (ca 120 mil tor) för att provrida en ny häst, men när vi pratade om att åka till Åre, så kändes det väldigt långt för att åka skidor = strange...

Ja, nu ska i varje fall charmlisa = Zazou iväg och hoppa lite lätta klasser.



Hon får hoppa en klass lägre nu för att hon ska tycka att det är lätt och roligt.


Kommentarer
Postat av: matilda

Tänkte höra om du varit med om något liknade - idag när jag släppte ut hästen råkade hon ställa sig på elstängslet och fick en elstöt så hon for upp i hundrasjuttio! Jag var bakom henne när detta hände (hon ställde sig med bakbenet) och när jag skulle gå fram till henne fick jag inte ta på henne.. hon brukar komma fram och gillar att mysa och sådär. Så nu till frågan - om hon nu tror att jag gjorde något, kommer det sitta i länge eller glömmer hästar bort?? Svårt för dig att avgöra men tänkte höra bara, är lite orolig..

2010-09-11 @ 17:00:45
Postat av: Maja

När vi åker och tävlar så måste vi kliva upp ca. 4 på morgonen, eftersom det är 15 mil till närmsta tävling :)

2010-09-11 @ 17:23:57
URL: http://horsiemaja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0